Photo by Levart_Photographer on Unsplash
דיווחים מהימים האחרונים מצביעים על כך שסוכן ה-AI החדש של ChatGPT הצליח לעבור מבחן CAPTCHA (“אני לא רובוט”) – לא באמצעות פריצה, אלא על ידי הזזת הבורר כמו אדם אמיתי.
מערכת ישראל עסקים
זה נשמע כמו תרגיל של מתכנת שובב, אבל מדובר באבן דרך של ממש: סוכני בינה מלאכותית (AI agents) נעשים כל כך מתקדמים – שהם מצליחים לחקות לא רק חשיבה, אלא גם התנהגות אנושית ברמת המיקרו. במקרה הזה, אחד מסוכני ChatGPT הצליח לגרור את הבורר של מבחן CAPTCHA בדיוק כמו שמשתמש אנושי היה עושה – בקצב, בזווית ובאופן התנועה.
מבחני CAPTCHA נועדו בדיוק בשביל זה: לזהות מתי לא מדובר באדם, באמצעות הבדלים קטנים אך משמעותיים בדפוס ההתנהגות. כעת, כשה-AI מצליח לעבור גם את המחסומים הללו – עולה שאלה עמוקה הרבה יותר: האם מערכות ההגנה של הרשת מוכנות לעידן שבו רובוטים מתנהגים בדיוק כמו בני אדם?
מעבר לפן הטכנולוגי – המשמעות העסקית עצומה. מערכות זיהוי, אבטחה, אימות משתמשים, סינון תנועה מזויפת בפרסום דיגיטלי, שירותי בנקאות מקוונת, ואפילו ניתוח התנהגות צרכנית – כולן נשענות על ההנחה שהאדם נבדל מהקוד. אבל אולי ההבדל הזה הולך ומטשטש.
כמו כל מהפכה טכנולוגית, גם כאן עולות שאלות של אתיקה, פרטיות, רגולציה ואמון.
האם זה הישג מרשים או סכנה מוחשית?
האם נדרשות מערכות CAPTCHA חכמות יותר – או אולי גישה חדשה לחלוטין לאימות זהות בעולם דיגיטלי מבוסס AI?
מה דעתכם?
האם הייתם מזהים שמולכם לא עומד אדם – אלא Agent מתוחכם?
האם זה הזמן לעדכן את כללי האבטחה הדיגיטלית בעסק שלכם?
שתפו את המחשבות, החששות והפתרונות שלכם.
ותייגו מישהו שמבין בבינה מלאכותית – אולי גם הוא כבר לא ממש בטוח אם הוא רובוט או לא.