המדריך המקיף ביותר בישראל למשאבי אנוש וגיוס מערכת ישראל עסקים

סדרת פוסטים: המדריך המקיף ביותר בישראל למשאבי אנוש וגיוס מערכת ישראל עסקים

ניהול משאבי אנוש וגיוס הם הלב הפועם של כל עסק – מהעסק הקטן ביותר ועד לארגונים גלובליים ענקיים. היכולת לגייס, לנהל ולפתח את ההון האנושי משפיעה ישירות על הצלחת העסק, שביעות רצון העובדים והתרבות הארגונית. בסדרה זו נעמיק בכל מה שחשוב לדעת על משאבי אנוש וגיוס ונציג טכניקות, טיפים וכלים להצלחה בעידן המודרני.

פוסט 2: תהליך הגיוס המושלם – מאיתור מועמד ועד קליטה

גיוס עובדים הוא תהליך קריטי שמשפיע על הצלחת הארגון בטווח הארוך. גיוס נכון מתחיל בהגדרת הצרכים של העסק ונגמר בקליטה מוצלחת של העובד הנכון. בפוסט זה נעמיק בכל שלבי הגיוס ונספק טיפים וכלים מעשיים ליצירת תהליך גיוס אפקטיבי, מקצועי וממוקד.

איך ליצור תהליך גיוס יעיל?

1. הגדרת צרכים ברורה

השלב הראשון בתהליך הגיוס הוא הבנה מעמיקה של הצרכים של העסק והגדרת הדרישות מהמועמד. שלב זה חשוב כדי למנוע בלבול ולוודא שמחפשים את המועמד המתאים ביותר.

1.ניתוח התפקיד:

•הגדרת המשימות המרכזיות בתפקיד, תחומי האחריות והתוצאות הרצויות.

•דוגמה: תפקיד של מנהל שיווק עשוי לכלול אחריות על קמפיינים דיגיטליים, ניהול צוות והובלת אסטרטגיות מיתוג.

2.הגדרת כישורים ותכונות נדרשות:

•כישורים טכניים: השכלה, ניסיון מקצועי, ידע בתוכנות מסוימות.

•כישורים אישיים: יכולת עבודה בצוות, יצירתיות, תקשורת בינאישית.

•דוגמה: לתפקיד מכירות, כישורים כמו כושר שכנוע וגמישות מחשבתית חשובים לא פחות מניסיון.

2. בניית מודעת דרושים מושכת

מודעת הדרושים היא הפנים של תהליך הגיוס שלכם. היא צריכה למשוך את המועמדים המתאימים ביותר ולשקף את ערכי החברה.

1.כתיבה מדויקת וברורה:

•הדגישו את התפקיד בצורה ישירה וידידותית, תוך פירוט תחומי האחריות והדרישות.

2.מיתוג מעסיק:

•שלבו במודעה את ייחודיות החברה – למה כדאי לעבוד דווקא אצלכם?

•דוגמה: “עובדים אצלנו נהנים מתוכניות פיתוח אישי, איזון עבודה-חיים ותנאים מעולים.”

3.שימוש בשפה חיובית ומזמינה:

•הימנעו משפה רשמית מדי. לדוגמה: “אנחנו מחפשים חבר/ת צוות מוכשר/ת להצטרף למשפחה שלנו.”

3. מקורות גיוס: איפה למצוא את המועמדים הטובים ביותר?

1.רשתות חברתיות:

•פלטפורמות כמו LinkedIn, Facebook ו-Instagram מספקות גישה ישירה למועמדים רלוונטיים.

•דוגמה: פרסום משרה בקבוצת פייסבוק מקצועית בתחום מסוים מגדיל את החשיפה למועמדים ממוקדים.

2.אתרי דרושים:

•אתרים כמו AllJobs או JobMaster מתאימים לפרסום משרות כלליות ותפקידים טכניים.

3.פלטפורמות מקצועיות:

•אתרים כמו GitHub (למתכנתים) או Behance (למעצבים) מספקים גישה ישירה למועמדים בעלי פרופיל מקצועי מתאים.

4.המלצות עובדים:

•עידוד עובדים קיימים להמליץ על מועמדים איכותיים.

•דוגמה: מתן בונוס לעובד שמביא מועמד שמתאים לתפקיד ונשאר לאורך זמן.

שלבי הגיוס המרכזיים

1. סינון ראשוני של קורות חיים

השלב הראשון בתהליך הגיוס הוא מעבר על קורות החיים ובחירת מועמדים מתאימים.

1.קריאה אסטרטגית:

•התמקדו בניסיון הרלוונטי ובכישורים שצוינו כתנאים הכרחיים.

•דוגמה: לתפקיד של מנהל פרויקטים, בדקו ניסיון בהובלת צוותים או בפרויקטים דומים.

2.זיהוי התאמה תרבותית:

•שימו לב לסגנון הכתיבה ולערכים שמועמדים מדגישים בקורות החיים.

•דוגמה: מועמד שמדגיש עבודת צוות וחדשנות עשוי להתאים לארגון צעיר ודינמי.

2. ראיונות טלפוניים ופרונטליים

ראיונות הם לב תהליך הגיוס. הם מאפשרים לבחון את כישוריו של המועמד לעומק ולהעריך התאמה אישית ותרבותית.

1.ראיונות טלפוניים:

•שלב מקדים שמטרתו לוודא שהמועמד עומד בדרישות הבסיסיות של התפקיד.

•דוגמה: בדיקת ציפיות שכר וזמינות לעבודה.

2.ראיונות פרונטליים או וירטואליים:

•שאלות מעמיקות שמטרתן להכיר את המועמד ואת גישתו לעבודה.

•שאלות מומלצות:

•“ספר/י לי על פרויקט משמעותי שניהלת וכיצד הצלחת בו?”

•“כיצד את/ה מתמודד/ת עם אתגרים בעבודה?”

3. מבדקי אישיות ומבחנים מקצועיים (במידת הצורך)

כלי הערכה נוספים יכולים לספק מידע מעמיק יותר על התאמת המועמד לתפקיד.

1.מבדקי אישיות:

•נועדו להעריך את ההתאמה התרבותית והאישית של המועמד לארגון.

•דוגמה: מבחנים כמו MBTI או מבחן DISC.

2.מבחנים מקצועיים:

•הערכה של הכישורים הטכניים של המועמד.

•דוגמה: מבחן כתיבת קוד למתכנתים, או פרזנטציה עבור מנהלי שיווק.

4. משא ומתן ושימור מועמדים איכותיים

לאחר זיהוי המועמד המתאים, חשוב לסיים את התהליך בצורה מקצועית ומזמינה.

1.משא ומתן על תנאים:

•הקפידו להציע חבילה שמכבדת את המועמד אך תואמת את תקציב הארגון.

•דוגמה: שכר הוגן לצד הטבות נוספות כמו שעות עבודה גמישות או ימי חופשה מורחבים.

2.שימור מועמדים איכותיים:

•שמרו על קשר חיובי גם עם מועמדים שלא התקבלו – הם עשויים להתאים לתפקידים בעתיד.

•דוגמה: שליחת מייל תודה עם עדכון על מצב המשרה.

סיכום

תהליך גיוס מוצלח הוא לא רק איתור העובד המתאים ביותר, אלא גם יצירת חוויה חיובית לכל המועמדים. הגדרת צרכים ברורה, בניית מודעת דרושים מושכת, שימוש בערוצי גיוס מגוונים ויישום שלבים מובנים בתהליך מבטיחים הצלחה ושביעות רצון לכל הצדדים.

בפוסטים הבאים נעמיק בנושאים כמו מותג מעסיק, טכנולוגיות לניהול גיוס ודרכים לשימור כישרונות בארגון. הישארו מעודכנים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.