מרכז השידור של yes / צילום: תמר מצפי
אחרי שנים של אתגרים וירידות, חברת הטלוויזיה והסיבים מצליחה להציג זינוק חד ברווחיות – עם עלייה של מאות אחוזים ב־EBITDA ושיא חדש במספר מנויי הסיבים. מה עומד מאחורי המהפך, ואילו לקחים חשובים לעסקים אחרים?
מערכת ישראל עסקים
יס (yes), חברת התקשורת הוותיקה, מפרסמת תוצאות כספיות מרשימות במיוחד לרבעון האחרון: הכנסות של 320 מיליון שקל – עלייה מתונה של 1.3% – אך עם שורת רווח תחתונה שמספרת סיפור אחר לגמרי. הרווח התפעולי (EBITDA) זינק ב־308% לרמה של 147 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על 172 מיליון שקל – שיפור דרמטי לעומת ההפסד שרשמה החברה בתקופה המקבילה אשתקד.
מאחורי הזינוק עומדת אסטרטגיה כפולה: מיקוד במעבר לתשתיות סיבים אופטיים, עם הגעה ל־100 אלף מנויים בתחום, לצד שמירה ותחזוק של בסיס מנויי הטלוויזיה המסורתי – שצמח אף הוא ב־1,000 לקוחות חדשים, ועמד על 562 אלף מנויים בסך הכול. מדובר באינדיקציה חשובה לכך שגם בעידן ה־Streaming, יש עדיין קהל נאמן לשירותי טלוויזיה איכותיים – במיוחד כשהם משולבים בתשתיות אינטרנט מהירות.
מנכ”ל החברה מציין את הצמיחה במנויים ובפריסת התשתיות כהישג אסטרטגי שמבסס את יס כחברת תקשורת חדשנית ורווחית, לאחר תקופה ארוכה של חיפוש דרך. לא פחות חשוב – המהלך מוכיח שבשוק תחרותי, בו גולשות רבות פונות לחלופות כמו נטפליקס או פרטנר TV, ניתן עדיין לייצר צמיחה – אם מבינים לעומק את הצרכים של הלקוח, ומציעים חבילת ערך עדכנית, משולבת, וגמישה.
מה יכולים ללמוד מכך בעלי עסקים בתחומים אחרים? בין היתר – את חשיבות ההשקעה בתשתית ובשירות, שמירה על גמישות תפעולית, מענה ממוקד לצורכי הלקוח, והיכולת לבצע טרנספורמציה עסקית גם בשוק שמרני. יס, שבעבר נראתה כמותג שמאבד גובה, מוכיחה כי באמצעות חשיבה נכונה וניהול ממוקד אפשר להפוך את הכיוון – גם אחרי שנים של שחיקה.
האם חברות ותיקות יכולות עדיין להמציא את עצמן מחדש בעידן של שינויים מהירים?
האם לדעתכם שירותי הטלוויזיה הקלאסיים עוד רלוונטיים בעידן הדיגיטלי?
מה לדעתכם המרכיב הכי חשוב בהובלת מהפך עסקי כמו זה שיס הציגה?
נשמח לשמוע את דעתכם.
שתפו את הפוסט עם מי שעדיין לא האמין שיס יכולה לחזור – ועכשיו צריך לבדוק שוב את השלט.
ואם אתם חושבים שגם העסק שלכם בשל למהלך דומה – אולי זה הזמן להתחיל.