מנכ"ל פרפלקסיטי AI ארבינד סריניוואס וגוגל כרום (צילומים: בלומברג PREMIO STOCK/Shutterstock)
האם זו עסקה אפשרית או סתם הטרלה מתוקשרת? פרפלקסיטי, סטארט־אפ חיפוש מבוסס AI, הציעה לרכוש את דפדפן כרום של גוגל תמורת 34.5 מיליארד דולר – סכום הגבוה כמעט פי שניים מהערכת השווי הנוכחית של המוצר.
מערכת ישראל עסקים
הרקע להצעה מגיע מדרישת מחלקת המשפטים האמריקאית לחייב את גוגל למכור את כרום במסגרת הליך אנטי־מונופול. עם זאת, ההערכה הרווחת היא שבית המשפט לא צפוי להיענות לדרישה, והעסקה לא תצא לפועל. מעבר לכך, לפרפלקסיטי אין את ההון הדרוש לרכישה בסדר גודל כזה, מה שמחזק את ההבנה שמדובר בעיקר במהלך יחצ”ני שנועד לייצר כותרות ולהציב את החברה במרכז השיח הציבורי.
מנקודת מבט עסקית, המהלך ממחיש כיצד חברות צעירות משתמשות באירועים משפטיים וכלכליים כדי לייצר באזז תקשורתי, גם אם הסיכוי למימוש בפועל נמוך מאוד. בעולם שבו תשומת הלב הציבורית היא מטבע עובר לסוחר, צעד כזה יכול להעלות את המודעות למותג, למשוך משתמשים חדשים ואפילו לעורר עניין מצד משקיעים – גם אם מדובר בהצעה בלתי־מציאותית.
האם לדעתכם פרפלקסיטי השיגה את מטרתה והצליחה לפרוץ לתודעה, או שהמהלך עלול לפגוע באמינותה?
ואיך הייתם מגיבים אם הייתם בגוגל לנוכח הצעה כזו?
שתפו אותנו בתגובות, שלחו את הפוסט הזה לחבר שמתעניין בטכנולוגיה, או תייגו קולגה מעולם ההיי־טק.