יאיר קפלן (צילום יוסי צבקר, יחצ בנק ירושלים)
בנק ירושלים מציג מהלך פיננסי שמחדד את אסטרטגיית הליבה שלו ומסמן מגמות חדשות בשוק האשראי הישראלי
מערכת ישראל עסקים
בנק ירושלים הודיע על חתימת עסקה למכירת תיק הלוואות מסחריות בהיקף נטו של כ-287 מיליון שקל לקבוצת מנורה מבטחים, עם רווח של 11.3 מיליון שקל. זהו צעד שמתחבר לאסטרטגיה העסקית המוצהרת של הבנק: מימוש תיקי הלוואות לגופים מוסדיים לצד עסקאות איגוח משכנתאות.
המהלך מאפשר לבנק להרחיב את ביצועי האשראי שלו, תוך שמירה על יציבות מאזנית והקטנת סיכוני אשראי. התמחותו של בנק ירושלים במשכנתאות ואשראי לעסקים קטנים ובינוניים מקבלת כאן חיזוק – הוא מייצר הון חוזר חדש, ממשיך לתמוך במגזר ה-SMB ומפנה משאבים ליצירת צמיחה עתידית.
עבור בעלי עסקים, מהלך כזה הוא איתות חשוב: גופים מוסדיים מחפשים אפיקי השקעה סולידיים עם תשואה יציבה, ובנקים קטנים-בינוניים מחזקים את יכולתם ללוות ולתמוך בעסקים המקומיים. עבור שוק האשראי כולו, זוהי דוגמה לחדשנות פיננסית שצפויה להתרחב – יותר עסקאות איגוח, יותר שיתופי פעולה בין בנקים לגופים מוסדיים, ופחות תלות במודל המסורתי של שמירת הלוואות “בספרים”.
השאלות המרכזיות שעולות:
האם מהלך זה יוביל להוזלת האשראי לעסקים קטנים ובינוניים בישראל?
האם נראה מגמה מתרחבת של מכירת תיקי אשראי נוספים מצד בנקים אחרים?
ומה תהיה ההשפעה על התחרות מול הבנקים הגדולים?
מה דעתכם – האם בנק ירושלים מהווה חלוץ בשינוי פני האשראי העסקי בישראל, או שזהו צעד טקטי נקודתי?
מוזמנים לשתף את מחשבותיכם, להגיב כאן או לתייג קולגה מעולם הפיננסים שירצה להעמיק בנושא.