Photo by Elizabeth Zernetska
כשעובדים משתפים בגאווה – המותג שלך צומח הרבה מעבר לתוכן שיווקי רגיל
מערכת ישראל עסקים
בעבר, מיתוג היה נחלתם של אנשי פרסום, והעובדים – במיוחד בארגונים קטנים ובינוניים – נתפסו ככוח עבודה בלבד, לא כחלק מהמסר השיווקי. אבל כיום, במיוחד בעידן שבו כל אדם הוא גם תוכן מהלך, המותג שלך כעסק מתחיל מבפנים – מהאופן שבו העובדים תופסים אותך, מתייחסים אליך, מדברים עליך ומרגישים לגביך.
מיתוג מעסיק (Employer Branding) הפך לאחד הנכסים האסטרטגיים החשובים ביותר לעסקים. לא רק כי הוא משפיע על היכולת לגייס ולשמר טאלנטים איכותיים, אלא כי הוא מקרין גם החוצה – למשקיעים, לקוחות ולציבור הרחב. כשעובד משתף פוסט אותנטי על חוויית העבודה שלו, יש לזה אפקט הרבה יותר חזק מקמפיין ממומן עם מאות אלפי צפיות.
מיתוג מעסיק חכם נבנה לא סביב תדמית מלאכותית – אלא סביב אמת. סביב תרבות ארגונית חיובית, סביב הנהלה קשובה, סביב אתגר מקצועי אמיתי, סביב הזדמנות להתפתח. חברות כמו monday.com או WIX בארץ, ואפילו עסקים קטנים כמו סוכנויות דיגיטל או קליניקות פרטיות, בונות תדמית חיובית בזכות מה שהעובדים משתפים. כשהעובדים מספרים איך נראו ימי הגיבוש, מה למדנו השבוע, או מה גרם להם להישאר בחברה למרות הצעה גבוהה יותר מבחוץ – נבנה סיפור חזק, אמין ומשכנע.
אז איך יוצרים מיתוג מעסיק שיגרום לעובדים לרצות לדבר עליו?
זה מתחיל בהקשבה. להבין מה העובדים מרגישים, מה כואב להם, מה חשוב להם. זה נמשך בשקיפות – לא לנסות להסתיר כשקשה, אלא להסביר. וזה פורח כשנותנים לעובדים תחושת שייכות אמיתית, מטרה משותפת ומרחב ביטוי.
עסקים שמטפחים מיתוג מעסיק מצליחים לא רק לגייס מהר יותר, אלא גם לחסוך עלויות גיוס, לשפר את התפוקה ולהגדיל את שביעות הרצון הכללית. יותר מזה – העובדים עצמם הופכים לנכסים שיווקיים. כשהם משתפים סיפורים מהיום-יום, מדברים בגאווה על ההנהלה או ממליצים לחברים להצטרף – זה משפיע פי כמה מכל מודעה בלינקדאין.
מיתוג מעסיק לא נבנה ביום. אבל כל יום שבו אתה לא מטפח אותו – הוא יום שמישהו אחר בונה יתרון מולך. בעולם שבו הכל שקוף, והכישרונות בוחרים לאן ללכת לפי תחושת בטן ותחושת שייכות – אתה חייב להיות שם, עם נוכחות אותנטית, ערכית ומעוררת השראה.
איזה סיפור העובדים שלכם היו מספרים עליכם אם היו שואלים אותם עכשיו?
מה תגרום להם לשתף את העבודה שלהם בגאווה?
ואיך אפשר להפוך כל עובד – גם בעסק קטן – לשגריר שיווקי עם השפעה?
שתפו אותנו בחוויות, טיפים וסיפורים מהשטח. מיתוג מעסיק זה לא טרנד – זה נכס.