אהרון אהרון צילום: עופר וקנין
האם המלחמה האחרונה הפכה לזרז של יצירתיות עסקית? בפאנל מיוחד בכנס “מובילות בתעשייה הישראלית” של גלובס ואסם־נסטלה, אמר מנכ”ל רשות החדשנות כי הוא מזהה “בייבי בום של סטארט־אפים” – גל של יזמות חדשה שמקבל חיזוק מהשטח.
מערכת ישראל עסקים
הדיון, בהשתתפות נשיא מכללת ספיר ומנכ”ל אסם־נסטלה, התמקד בשאלה כיצד ניתן לתרגם את ההתעוררות הזו לצמיחה אמיתית, במיוחד בפריפריה. המשתתפים הדגישו את החיבור הקריטי בין מחקר אקדמי, תעשייה ויזמות מקומית – כחוליה מרכזית בהקמת חברות חדשות ובחיזוק הכלכלה הישראלית.
המסר המרכזי היה ברור: ההזדמנויות הבאות לא יגיעו רק מהמרכז או מההיי־טק הקלאסי, אלא ממפגשים בין רעיונות חדשניים, משאבי ידע אקדמיים, ותעשייה חכמה – דווקא באזורים שמחפשים תנופה כלכלית.
עבור יזמים ומשקיעים, זו קריאה לחפש שיתופי פעולה אזוריים, להשקיע בהון האנושי המקומי, ולהבין שהדור הבא של החדשנות הישראלית עשוי לצמוח ממפעלים, חממות טכנולוגיות ומעבדות מחקר רחוקות מתל אביב.
האם לדעתכם הפריפריה תהפוך למוקד החדש של הסטארט־אפ ניישן?
ואיך אפשר להבטיח שהגל הזה יתורגם להזדמנויות תעסוקה וצמיחה בפועל?
שתפו אותנו בתגובות, שלחו את הפוסט הזה לחבר מתחום היזמות, או תייגו קולגה שפועל בפריפריה.