מפעל 'נגב קרמיקה' בירוחם (פלאש90)
סיפור הקאמבק של אחת מחברות העיצוב הגדולות בישראל, שמעבירה מסר חשוב לכל בעל עסק – גם קריסה כלכלית אינה סוף הדרך.
מערכת ישראל עסקים
לפני כעשור, חברת נגב הייתה על סף התרסקות. הוצאות כבדות, ניהול לא אפקטיבי, וייצור מקומי לא משתלם הביאו להסדר חוב רחב היקף שאיים למחוק את מה שהיה פעם שם חזק בענף עיצוב הבית בישראל. אבל מאז – משהו השתנה.
כיום, בהובלת יריב לרנר וקרן Viola Credit, נגב משנה מסלול. החברה מוותרת על תעשייה כבדה במפעלי ירוחם, מתמקדת ביבוא חכם, רשת חנויות חזקה ומותג שמבין עיצוב, לא רק חומר. והמהלך הבא? גיוס של עשרות מיליוני שקלים באג”ח והנפקה מחודשת בבורסה.
נגב לא לבד. בשוק הישראלי של 2025 רואים יותר ויותר חברות שעוברות תהליך הבראה עמוק, משנות את המודל העסקי, ומוצאות את הדרך חזרה לשוק ההון – כשהן יעילות, רזות וחכמות יותר.
המהלך הזה הוא שיעור חשוב:
לא תמיד צריך לייצר בישראל כדי להיות מותג ישראלי חזק. לפעמים, התייעלות כואבת היא זו שמצילה את העסק.
וזה גם שיעור חשוב למשקיעים: לא כל חברה במשבר היא השקעה גרועה – לפעמים, זו דווקא ההזדמנות הגדולה. הקרנות שמובילות תהליכי Turnaround מבינות שעם תכנון נכון, ניהול ממוקד והבנה עמוקה של המותג – גם מותג כושל יכול להפוך לנכס מניב.
נגב מבקשת לחזור לבורסה, לא כעוד יצרן קרמיקה – אלא כמותג עיצוב ואדריכלות מוביל. וזה מסר גם ליזמים וגם למשקיעים: אם יש לכם חזון – אל תפחדו משולחן הסדר החוב. לפעמים, זו התחנה בדרך לבמה המרכזית.
מה אתם חושבים?
האם הייתם משקיעים בחברה שעברה הסדר חוב אבל מראה סימני הבראה מובהקים?
האם לדעתכם נגב תצליח לשחזר את מעמדה בשוק התחרותי של עיצוב הבית בישראל?
שתפו את הפוסט, ותייגו בעל עסק שעבר תקופה קשה – כדי שיראה שזה בהחלט אפשרי.