Image by Freddy from Pixabay
חברת התשומות החקלאיות מדווחת על עלייה קלה בהכנסות, ירידה ברווח הנקי – ומביטה קדימה אל תחומי פעילות חדשים שצפויים להזניק את הצמיחה.
מערכת ישראל עסקים
עמיר שיווק, מהשחקניות המרכזיות בשוק התשומות החקלאיות בישראל, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של 2025. ההכנסות הסתכמו בכ־358 מיליון שקל – עלייה של כ־3.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי ירד ל־12.7 מיליון שקל, לעומת 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הירידה מוסברת, בין היתר, בפגיעה מסוימת במכירות שנגרמה בשל תנאי מזג אוויר שהשפיעו על הביקוש מצד חקלאים. ועדיין, החברה מדגישה כי הבסיס העסקי נותר יציב, ושעיקר הצמיחה העתידית תגיע מהרחבת תחומי הפעילות. אחד התחומים הבולטים הוא מגזר האריזות – שוק משלים בעל פוטנציאל משמעותי הן בישראל והן בשווקים בינלאומיים.
המהלך הזה ממחיש את מגמת הגיוון שמאפיינת את חברות התשומות החקלאיות בשנים האחרונות: מעבר מתלות בלעדית בעונתיות ובחקלאות המסורתית, לפיתוח מנועי הכנסה חדשים שמקטינים סיכונים ומאפשרים גידול יציב יותר לאורך זמן.
עבור עמיר שיווק, הדוחות האחרונים מהווים איתות כפול: מצד אחד, שמירה על קצב הכנסות חיובי גם בשנה מאתגרת; מצד שני, הצורך להאיץ את המעבר לתחומים חדשים כדי לשמור על רווחיות ולבנות יתרון תחרותי.
האם המפתח לצמיחה בענף החקלאי טמון בחדשנות ובכניסה לשווקים משיקים?
עד כמה תנאי מזג האוויר עדיין מהווים חסם מהותי עבור חברות החקלאות בישראל?
ואילו תחומים חדשים עשויים להפוך למנועי צמיחה מפתיעים בשנים הקרובות?
נשמח לשמוע את דעתכם, לשתף תובנות מהשטח, ולהזמין אתכם לתייג שותפים עסקיים שעוסקים בחקלאות, באריזות או בתחומי תעשייה קרובים – כדי להרחיב את השיח סביב עתיד החקלאות והחדשנות בישראל.