מחיר הדלק יורד (צילום shutterstock)
לראשונה מאז תחילת 2024, מחיר הבנזין יורד מתחת לרף 7.10 ש”ח – בזכות מגמות עולמיות ומטבע מקומי שמתחזק. האם מדובר בתחילתה של מגמה – או בהפוגה זמנית?
מערכת ישראל עסקים
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה הודיע כי החל מחצות הלילה שבין חמישי לשישי, מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן ירד ל־7.07 ש”ח – ירידה של 8 אגורות, שהופכת אותו למחיר הנמוך ביותר מאז תחילת 2024.
לפי דברי מנהלת המינהל, בת שבע אבוחצירה, הסיבה לירידה נובעת משני גורמים עיקריים:
– ירידה במחירי הבנזין בשוק הבינלאומי, שנובעת מהאטה בביקושים בעולם לצד יציבות יחסית באספקה.
– היחלשות הדולר מול השקל, שמשפרת את תנאי היבוא ומקטינה את העלות הסופית לצרכן הישראלי.
עבור בעלי רכבים פרטיים, עסקים עם ציי רכב, חברות לוגיסטיקה ושירותי הובלה – מדובר בהקלה משמעותית, גם אם זמנית.
אבל השאלה המרכזית היא: האם אנחנו בדרך לירידת מחירים מתמשכת – או שמדובר בירידה רגעית שעלולה להתהפך תוך שבועות?
בהתחשב בכך שמחירי הדלק מושפעים משילוב של שוק הנפט, שערי מט”ח, ומדיניות המס בישראל, קשה לקבוע. עם זאת, המגמה הבינלאומית מצביעה על יציבות יחסית בשוק האנרגיה, מה שיכול לאפשר שמירה על מחירים נמוכים – לפחות בטווח הקצר.
במבט כלכלי רחב יותר:
– ירידת מחירי הדלק מפחיתה לחץ על מדד המחירים לצרכן.
– מאפשרת גמישות רבה יותר לעסקים קטנים ובינוניים, במיוחד אלו שתלויים בתחבורה.
– מהווה תמריץ לצריכה – ומחזירה את הביטחון לצרכנים בשוק הפנאי, התיירות והקמעונאות.
האם לדעתכם מדובר בתחילתה של מגמת ירידה במחירי הדלק – או שנחזור בקרוב לראות עליות?
כיצד ההוזלה תשפיע על העסק או משק הבית שלכם?
ומה עוד לדעתכם צריכה המדינה לעשות כדי להקל את יוקר התחבורה בישראל?
מוזמנים לשתף תובנות מהשטח, לתייג בעלי עסקים ונהגים מקצועיים, ולהצטרף לשיח – כי לפעמים, גם ירידה של 8 אגורות מרגישה כמו ניצחון.
ומי שיודע לנהל תזרים – מנצל גם את הקטנות.