Photo by Tima Miroshnichenko
כשמשברים טורפים את הקלפים, השחקנים החכמים לא מחפשים איפה להתחבא – הם מחפשים איפה לפרוץ.
מערכת ישראל עסקים
רוב בעלי העסקים עסוקים כרגע בהישרדות – וזה טבעי. אבל דווקא בזמנים שבהם כולם נזהרים, נוצרת קרקע פוריה למי שמוכן לחשוב אחרת: להתייעל, להשתדרג, להעז. זה לא אומר לקחת סיכון מיותר – אלא לזהות תזוזות בשוק ולהגיב מהר עם מהלכים חכמים וממוקדים.
יש מי שמנצל את התקופה כדי לרכוש ציוד או מלאים במחירים שלא יחזרו. אחרים ממקדים מחדש את תקציבי השיווק, עוברים לדיגיטל או פורצים לקהלים חדשים, כולל בחו”ל. עסקים שפעלו באזורי סיכון עוברים לתפעול היברידי, מסירים תלות בגורם אחד ומייצרים גמישות תזרימית שמאפשרת לנשום.
ואז יש את אלו שמבינים שהזמן לפעול הוא לא “אחרי שהכל ייגמר”, אלא תוך כדי. הם מגייסים עובדים שפוטרו, מאתרים שותפים חדשים, בונים מהלכים שיווקיים שמדברים בדיוק לצרכים של הלקוחות עכשיו – לא בעוד חצי שנה.
עסק קטן יכול להפוך בתקופה כזו למכונת ערך מהירה וממוקדת. עסק בינוני יכול למצוא שיתופי פעולה שעד כה היו סגורים בפניו. ועסקים גדולים? הם יודעים שההשקעה האסטרטגית הגדולה ביותר היא בזמן של טלטלה – כי כשהשוק מתייצב, היתרון נשאר אצל מי שזז קודם.
זמן משבר הוא גם זמן של האצה, של מיקוד, של גילוי מחדש – לא רק של העסק, אלא גם של הלקוח. זה הזמן לשאול שאלות, לבחון כיוונים, לשנות הרגלים ולחבר מחדש את הפעילות העסקית לצרכים האמיתיים של השטח.
עסק שחושב קדימה היום – ישרוד מחר. עסק שפועל היום – יצמח מחרתיים.
נכתב בתקופה שמבקשת מאיתנו אומץ, גמישות ואמונה בדרך.
מה ראיתם בתקופה הזו שעזר לכם לזוז קדימה? אילו מהלכים יצרו לכם יתרון דווקא בתוך חוסר הוודאות?
האם אתם מזהים קהלים חדשים לעסק שלכם?
ואם הייתם יכולים לתת טיפ אחד לעסק אחר – מה הוא היה?
שתפו את הפוסט עם מישהו שאתם מעריכים את הדרך העסקית שלו, או תייגו יזם או יזמת שהפתיעו אתכם לאחרונה.
הקול שלכם חשוב – וכאן זה המקום לדבר עליו.