Photo by Gustavo Fring
הפרלמנט האירופי עושה היסטוריה – וחברות הלואו קוסט בלחץ. עכשיו התור עלול לעבור לישראל
מערכת ישראל עסקים
הצעד שעשוי לשנות את חוויית הטיסה: ועדת התחבורה של הפרלמנט האירופי קבעה כי אין עוד הצדקה לגביית תשלום עבור כבודת יד – תיק קטן שנכנס לתא שמעל המושב. ההחלטה, שממתינה לאישור סופי ביולי, צפויה להשפיע ישירות על המודל הכלכלי של חברות הלואו קוסט – ובראשן ריינאייר ואיזי ג’ט – שנשענות על תשלומים נלווים כמקור הכנסה עיקרי.
בזמן שבאירופה החקיקה מתקדמת, בישראל המצב שונה: הנוסעים נדרשים לשלם תוספות משתנות על כבודת יד, בהתאם למדיניות כל חברה. הצעד האירופי מצית שיח ציבורי גם כאן – ומגביר את הקריאות לרשות התעופה האזרחית ולמחוקקים לאמץ רגולציה דומה.
מה המשמעות בפועל? אם ההחלטה תעבור, כל נוסע באירופה יהיה זכאי להעלות למטוס תיק יד ללא תשלום, כפי שהיה נהוג בעבר. מדובר בצעד צרכני מובהק שמחזיר את ההיגיון וההגינות לתמחור – ומעורר תקווה שגם בישראל, יימנע בעתיד מצב שבו כרטיס טיסה זול מסתיים בחשבון מפתיע על כל פרט קטן.
לסיכום,
•הפרלמנט האירופי מסמן סוף לעידן תשלומי היתר על כבודת יד בטיסות
•המהלך עשוי להשפיע על שוק הלואו קוסט ועל מודל התמחור כולו
•בישראל, מדובר ברגע מבחן – האם נמשיך לשלם על התיק, או שנצא לדרך חדשה?
•האם לדעתכם ישראל צריכה לאמץ רגולציה דומה לזו של האיחוד האירופי?
•האם חברות התעופה צריכות לשנות את המודל – או שמדובר בפגיעה לא הוגנת בהכנסותיהן?
•ואיך אתם מתמודדים עם העלויות הסמויות של טיסות לואו קוסט?
שתפו את הפוסט עם נוסעים קבועים, תייגו רגולטור או חבר כנסת שצריך להיכנס לתמונה.
אולי הגיע הזמן שמישהו יארוז את התקנות – וישלח אותן גם לישראל.