shutterstock
אאוטבריין, חברת המלצות התוכן הישראלית, השלימה לאחרונה רכישה משמעותית של טידס (Teads) הצרפתית בעסקה בשווי של כ-900 מיליון דולר. החברה הממוזגת תפעל תחת השם טידס, מהלך המשקף את הדומיננטיות של המותג בשווקים הבינלאומיים המרכזיים.
מערכת ישראל עסקים.
המיזוג בין אאוטבריין לטידס יוצר פלטפורמת פרסום דיגיטלי מהגדולות בעולם, המחברת בין 20,000 מפרסמים ל-10,000 אתרי תוכן מובילים. הפלטפורמה המשותפת תאפשר למפרסמים להגיע ליותר מ-2.2 מיליארד גולשים ברחבי העולם, עם נוכחות ב-50 מדינות ותקציבי פרסום של 1.7 מיליארד דולר בשנה.
החברה המאוחדת דיווחה על רווח גולמי של 623 מיליון דולר בשנת 2024, עם EBITDA מתואם של 230 מיליון דולר, כולל הכנסה מוערכת של 65-75 מיליון דולר מסינרגיות המיזוג. שוק היעד של החברה החדשה מוערך ב-175 מיליארד דולר.
דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה החדשה. המנכ"לים המשותפים של טידס, ברטרנד קסאדה וג'רמי ארדיטי, ימלאו תפקידי ניהול אזוריים, בעוד אסף פורת מאאוטבריין יכהן כסמנכ"ל התפעול (COO) וכמשנה למנכ"ל, תוך ניהול מחלקות המוצר והפיתוח ממטה החברה בישראל.
ההחלטה למתג את החברה המאוחדת תחת השם טידס נובעת מהדומיננטיות של המותג בשווקים כמו אירופה וארה"ב, שם הוא מוכר היטב למותגים בינלאומיים גדולים. עם זאת, מרכז הפיתוח הראשי יישאר בישראל, לצד מרכזי מחקר נוספים בסלובניה ובצרפת.
עם השלמת המיזוג, החברה הודיעה על פיטורים של כ-200 עובדים, רובם מחוץ לישראל, כחלק מתהליך התייעלות וביטול תפקידים כפולים. החיסכון השנתי בעלויות בעקבות המיזוג מוערך ב-65 עד 75 מיליון דולר עד 2026.
מיזוג זה מדגיש את המגמה הגוברת של קונסולידציה בשוק הפרסום הדיגיטלי, ומציב את החברה המאוחדת בעמדה מובילה בתחום.
הערת אזהרה: התוכן אינו מהווה ייעוץ מקצועי. מומלץ להיוועץ במומחים מוסמכים לפני קבלת החלטות.
כיצד לדעתכם ישפיע המיזוג על שוק הפרסום הדיגיטלי בישראל? האם אתם רואים בכך הזדמנות או אתגר עבור המפרסמים המקומיים? נשמח לשמוע את דעתכם.