Image by Pete Linforth from Pixabay
על אף פריצות והונאות – הדור הבוגר מגלה את הביטקוין ונכנס לשוק עם עוצמה כלכלית וחשיבה אסטרטגית
מערכת ישראל עסקים
כאשר שומעים על קריפטו, הדמיון נודד לרוב לצעירים מחוברים, יזמים, או משקיעים טכנולוגיים. אבל ב-2025, אחת התופעות המסקרנות ביותר מתרחשת דווקא בקצה השני של הספקטרום: הצמיחה המרשימה ביותר בקרב משקיעי קריפטו מגיעה מבני ה-60 ומעלה. כן, אלו שעד לא מזמן נמנעו מהשקעות במרחב הדיגיטלי, הופכים כעת לאחת הדמוגרפיות הבולטות ביותר בתחום.
הסיבות?
מצד אחד, מדובר באוכלוסייה בעלת עושר מצטבר אדיר – פנסיונרים, בעלי נכסים, חוסכים מנוסים – שמחפשת אפיקי השקעה חדשניים ולא בהכרח תלויים במערכת הבנקאית. מצד שני, התפשטות הידע, פלטפורמות נגישות יותר והבנה של מגמות כלכליות חדשות הופכות את הקריפטו לפחות מאיים – ויותר אטרקטיבי.
כל זה קורה למרות עלייה דרמטית בפריצות, פישינג והונאות, שהובילו לאובדן של יותר מ-2.1 מיליארד דולר בעולם הקריפטו השנה בלבד. המסקנה? הקהל הזה אולי איטי יותר להיכנס, אבל כשהוא נכנס – הוא עושה זאת בזהירות, בליווי יועצים, ובעיקר מתוך הבנה עמוקה של פוטנציאל ההשקעה לטווח ארוך.
מה המשמעות לעסקים?
כוח קנייה חדש ומפתיע נכנס לזירה הדיגיטלית. מי שידע לדבר אל הקהל הבוגר בשפה שמתאימה לו – תוך שימת דגש על אמינות, שקיפות וביטחון – עשוי למצוא כאן קהל נאמן, סקרן ומוכן להשקיע.
המסקנה? הקריפטו הוא כבר מזמן לא טרנד – אלא זירת השקעות רב-גילאית, עם מקום גם לדור שלא גדל על בלוקצ'יין, אבל למד לקרוא את השוק נכון.
האם אתם מזהים את בני ה-60+ כלקוחות פוטנציאליים במרחב הפיננסי החדש?
האם המותג שלכם נגיש עבורם – או מדבר רק בשפה של צעירים?
ומה הייתם עושים כדי לשלב אותם באסטרטגיית הצמיחה הקריפטוגרפית שלכם?
שתפו אותנו בתובנות, תייגו קולגות עם קהל בוגר – ואולי תגלו שהצעד הבא של הקריפטו… כבר התחיל בגיל השלישי.