רוג'ר פדרר באליפות ארה"ב(צילום: AFP)
כך הפך כוכב הטניס האגדי לאחד הספורטאים העשירים בעולם – דווקא אחרי שפרש
מערכת ישראל עסקים
רוג’ר פדרר אולי תלה את המחבט, אבל את הכסף הוא רק התחיל להכות – ובגדול. לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, הונו של פדרר מוערך כיום בכ־1.3 מיליארד דולר – מה שהופך אותו לאחד מהספורטאים העשירים ביותר בהיסטוריה, ולא בזכות עוד גביע.
סוד ההצלחה? תמהיל מדויק של תדמית בינלאומית בלתי ניתנת להחלפה, הסכמי חסות בשווי מאות מיליוני דולרים, והשקעות חכמות שמניבות פירות גם הרחק מהמסלול הירוק. פדרר לא רק פרסם – הוא שותף פעיל במותגים כמו On (חברת נעלי ריצה שהפכה להצלחה בינלאומית), נכנס לעסקי האופנה, ויש לו אחזקות גם בעולם המלונאות והטכנולוגיה.
אבל לא פחות חשוב מהכסף – הוא השיעור. פדרר מוכיח שכישרון ספורטיבי יכול להפוך לנכס כלכלי ארוך טווח, כשפועלים באחריות, חוכמה ומיתוג מדויק. הוא לא ניסה “לנפנף” בהצלחות, אלא לבנות אימפריה שקטה, שממשיכה לצמוח גם כשאינו מופיע על המסך או על המגרש.
ההצלחה שלו מהווה השראה ליזמים, ספורטאים, אמנים ואנשי עסקים – בכל תחום. איך ממנפים מותג אישי לאימפריה עסקית? איך בונים שותפויות אסטרטגיות? ואיך משמרים אמינות גם כשנכנסים לעולם הקשוח של ההשקעות?
לסיכום,
•פדרר הוא לא רק אגדה ספורטיבית – אלא מודל עסקי מבריק
•הון אישי נבנה לא רק מהכנסות – אלא ממיתוג, חיבורים והשקעות נכונות
•סיפורו הוא תזכורת לכך שגם אחרי קו הסיום, יש עוד לאן לשאוף – ואיך לנצח
•מה לדעתכם ההבדל בין ספורטאי מצליח לעשיר אמיתי?
•האם מותג אישי יכול להפוך לעסק גם בלי גב מדיה עצום כמו של פדרר?
•ואיפה אתם הייתם משקיעים את ההון האישי שלכם – אילו הייתם במקומו?
אם הפוסט הזה נתן לכם השראה – שתפו אותו עם מישהו שצריך להרים את הראש מהקריירה ולחשוב גם על העתיד.
כי לפעמים, המשחק האמיתי מתחיל אחרי השריקה.