הראל (צילום shutterstock)
כתב תביעה חמור מאשים את חברת הביטוח הראל בהתחמקות מתשלום תגמולים בסך מאות אלפי שקלים • הטענה: החברה נוקטת בגישה צינית ואכזרית כלפי מבוטח במצב סיעודי קשה • האם מדובר במקרה בודד – או בתופעה רחבה?
מערכת ישראל עסקים
סערה חדשה פוקדת את ענף הביטוח: חברת הראל, מהשחקניות הגדולות והבולטות בשוק, ניצבת במרכזו של הליך תביעה ייצוגית פוטנציאלי – לאחר שנטען כי סירבה להעביר פיצויים המגיעים למבוטח סיעודי החולה בסרטן, לכאורה תוך הפגנת חוסר תום לב קיצוני וציניות פוגענית.
על פי פרטי כתב התביעה, מדובר באדם במצב רפואי מורכב במיוחד, שהוכר כסיעודי לכל דבר ועניין – אך למרות כיסוי ביטוחי תקף, לטענת התובעים, הראל "מערימה קשיים בירוקרטיים מכוונים", שגורמים לעיכוב ולמניעת התשלום. לטענת עורכי הדין, "התנהלות זו חורגת לא רק מהשכל הישר – אלא גם מהחוק והפסיקה המחייבת".
המקרה הזה עשוי לעלות על פני השטח סוגיה עמוקה יותר: הפער בין הבטחות שיווקיות של ביטוחים סיעודיים לבין מימוש זכויות בפועל, במיוחד כשהמבוטח כבר אינו מסוגל להילחם בעצמו על זכויותיו. גופי רגולציה ואכיפה צפויים לבחון את הנושא – במיוחד לאור החשש שמדובר בדפוס פעולה חוזר.
תובנות עיקריות:
•תביעה חדשה נגד חברת הראל: החשד – התחמקות מכוונת מתשלום תגמולי ביטוח סיעודי למבוטח חולה
•הטענות כוללות ניסוחים חריפים במיוחד על "חוסר תום לב מזעזע וציניות כלפי אדם במצוקה"
•המקרה עלול לעורר שאלות רחבות לגבי תרבות התשלום וההתנהלות בענף הביטוח הסיעודי
שאלות לדיון:
•האם חברות הביטוח אכן מנצלות את חולשתם של מבוטחים כדי לדחות תביעות?
•מה צריך לקרות כדי לחזק את הפיקוח על הגופים הביטוחיים בכל הנוגע לתביעות סיעודיות?
•האם יש מקום לרפורמה מקיפה בתחום הביטוח הסיעודי בישראל?
קריאה לפעולה:
האם אתם או מישהו ממשפחתכם נתקלו בסירוב תמוה או מעכב מחברת ביטוח בעת תביעה רפואית או סיעודית?
שתפו אותנו בסיפור שלכם – ויחד נבחן כיצד ניתן לקדם שינוי אמיתי במערכת.