(צילומים: REUTERS/Gonzalo Fuentes, AP/Jae C. Hong)
ויתור על מחשב־העל הפנימי לטובת ענקיות השבבים, וחיסכון של מיליארדים לפיתוחים אחרים
מערכת ישראל עסקים
לאחר שנים של השקעות מאסיביות, טסלה מודיעה על סגירת פרויקט Dojo – מחשב־העל הפנימי שתוכנן לעבד כמויות עתק של מידע וידאו ולהאיץ את פיתוח מערכות הנהיגה האוטונומית שלה. במקום להמשיך בפיתוח עצמאי, החברה תעבור להסתמך על ספקיות חומרה חיצוניות כמו Nvidia, AMD ו־Samsung.
המהלך מגיע בתקופה מאתגרת עבור טסלה: ירידה בקצב מכירות הרכבים, תחרות הולכת וגוברת מצד יצרניות רכב חשמלי מסין ומארה”ב, ולחצים להקצות משאבים לפיתוחים חדשים – החל בדגמים מוזלים יותר ועד פתרונות אנרגיה מתקדמים. הפסקת פרויקט דוג’ו צפויה לחסוך לחברה מיליארדי דולרים, אותם תוכל לנתב למוצרים ושירותים בעלי פוטנציאל החזר מהיר יותר.
החזון מאחורי דוג’ו היה שאפתני – בניית פלטפורמת חישוב ייחודית שתעניק לטסלה יתרון תחרותי ביכולות AI לרכב אוטונומי. אולם במציאות שבה חברות שבבים מובילות כבר מציעות פתרונות עוצמתיים וזמינים, ההבדל בין פיתוח פנימי לרכישת טכנולוגיה חיצונית הפך לפחות קריטי – במיוחד כששיקולי עלות וזמן פיתוח נכנסים לתמונה.
אנליסטים מציינים שהמהלך עשוי להאיץ את שילוב מערכות הנהיגה האוטונומית בטסלה בטווח הקצר, אך מעלה שאלות לגבי היכולת של החברה לשמור על יתרון טכנולוגי ייחודי לאורך זמן.
האם המהלך הוא צעד חכם להתייעלות – או ויתור על יתרון אסטרטגי עתידי?
כיצד זה ישפיע על קצב פיתוח הנהיגה האוטונומית של טסלה?
והאם המיקוד המחודש יסייע לה לחזור לצמיחה במכירות?
שתפו את הפוסט עם חובבי רכב, אנשי טכנולוגיה ומשקיעים,
ותייגו מי שיכול לתת פרספקטיבה על השינוי האסטרטגי של אילון מאסק.