צלם אביב קורט
עסקת מקרקעין שנייה בתוך שבוע – הפעם באופקים, בה החברה לא רק מוכרת נכס אלא גם מבטיחה לעצמה נוכחות מסחרית ארוכת טווח. האם זו אסטרטגיה מבריקה של מימוש נכסים והשגת גידול מואץ?
מערכת ישראל עסקים
רשת יוחננוף ממשיכה לפעול באינטנסיביות בשוק הנדל”ן, והפעם עם עסקה באופקים: מכירת קרקע תמורת 26 מיליון שקל – בצמוד להסכם שכירות ארוך טווח על מבנה חדש שיקום בשטח. הרווח המיידי? כ־2 מיליון שקל. ההבטחה ארוכת הטווח? חנות חדשה בשטח של 4,300 מ”ר בלב מרכז העיר, ל־20 שנה.
המהלך מהווה המשך ישיר לעסקה נוספת שחתמה החברה ממש בתחילת השבוע – מכירת מחצית מקרקע בפתח תקווה לקרן JTLV תמורת 42.5 מיליון שקל. שתי העסקאות יחד מצביעות על תהליך מואץ של ניהול נכסים, גמישות אסטרטגית – ויכולת לממן התרחבות באמצעות מימוש מדוד של נכסים קיימים.
המודל הזה, בו יוחננוף מוכרת נכסים אך נשארת דומיננטית בנכסים דרך שכירות ארוכת טווח, מאפשר לה להגדיל את הפריסה הקמעונאית מבלי להכביד על מאזניה. במקביל, החברה שומרת על שליטה במיקומים אסטרטגיים – ומציגה שורת רווח מיידית למשקיעים.
האם מדובר במהלך חד־פעמי? או שמא זוהי אסטרטגיה מגובשת של שימוש מושכל בנדל”ן כדי לייצר קפיצת מדרגה בפעילות הקמעונאית?
המהלך מעלה שאלות מעניינות:
מהו המקום של רשתות המזון בשוק הנדל”ן המסחרי?
כיצד מיזוג בין עסקי ליבה ונדל”ן יכול לייצר תשואה כפולה?
והאם זו הדרך החכמה של עסקים לממן צמיחה – מבלי להזדקק לחוב או לגיוסי הון?
יוחננוף מדגימה: גם בתחום הצרכנות – הנדל”ן משחק תפקיד מכריע.
איך אתם רואים את המתח שבין נכסים בבעלות לשכירות ארוכת טווח?
האם לדעתכם עסקים צריכים להחזיק נכסים או להפעיל מודל גמיש כמו יוחננוף?
ואילו יתרונות או סיכונים יש במכירה מיידית לצד שכירות חוזרת?
שתפו אותנו, העלו תובנות משלכם – ותגידו, אם הייתה לכם קרקע עסקית… הייתם מוכרים או בונים עליה חזון לעשרים השנים הבאות?