מטוס איירבס 320, ישראייר (צילום: מוני שפיר)
עם השקעה של 40 מיליון שקל, החברה מתכננת להגיע ל־300 אלף כרטיסים פעילים – ולטוס גבוה גם בכיס של הצרכן הישראלי
מערכת ישראל עסקים
חברת ישראייר, שהתרגלה לפעול מעל העננים, מתכוננת להמריא לשוק חדש לגמרי – כרטיסי האשראי. במהלך אסטרטגי מפתיע, הודיעה החברה כי תרכוש 20% ממועדון הלקוחות של רמי לוי תמורת 40 מיליון שקל, במהלך שנועד לבנות מותג כרטיס אשראי עצמאי ופעיל, עם יעד שאפתני של 300 אלף כרטיסים עד 2026.
מדובר במהלך שמעיד על שינוי מגמה בשוק התיירות והפיננסים כאחד. שוק כרטיסי האשראי הפך לזירה שבה כל שחקן עם קהל נאמן – מבנק ועד רשת שיווק – שואף לבנות לעצמו זרוע פיננסית, עם נאמנות צרכנית והכנסות שוטפות. ישראייר לא רק רוצה לטוס – היא רוצה להישאר בכיס שלכם.
הכרטיס החדש יכלול הטבות ייחודיות לתחום התיירות, לרבות הבטחה למקומות בטיסה גם בעונות שיא – דבר שמהווה יתרון מובהק לצרכנים שנסמכים על זמינות ויציבות בטיסות. במקביל, צפויים שיתופי פעולה עם שירותים נלווים: מלונות, רכב, ביטוחים וחוויות. אל על, עם כרטיס Fly Card הוותיק, כבר מבינה שהגיעה לה מתחרה.
מעבר להיבט השיווקי, זהו גם מהלך עם פוטנציאל פיננסי משמעותי – כרטיסי אשראי חוץ־בנקאיים מייצרים הכנסות עצמאיות, בסיס מידע יקר ערך, ומאפשרים שליטה בהתנהגות הצרכנית של לקוחות החברה. בשוק תחרותי ורווי, מדובר בכלי צמיחה חכם – אם יודעים להשתמש בו נכון.
מה כדאי לזכור
ישראייר מאותתת שהיא לא רק חברת תעופה – אלא גם שחקן עסקי שמבין את הערך של לקוח חוזר, הטבות ממוקדות ונאמנות צרכנית. המהלך עם רמי לוי מספק לה דריסת רגל מהירה בעולם כרטיסי האשראי, תוך שימוש בתשתית קיימת ובמועדון לקוחות רחב. אם תצליח להפוך את ההבטחות לערך ממשי – ייתכן שמדובר באחת מההשקעות החכמות של הענף בשנים הקרובות.
האם הייתם שוקלים לעבור לכרטיס של ישראייר?
האם ההבטחה למקומות בטיסה שווה לכם יותר מנקודות?
ואיך עסקים קטנים ובינוניים יכולים לנצל מהלכים כאלה כדי להציע ערך מוסף ללקוחותיהם?
שתפו אותנו, תייגו לקוח קבוע שטס כל חודש, או שלחו את הפוסט הלאה – אולי הגיע הזמן שגם אתם תהיו “לקוחות זהב” של מועדון חדש.