
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג.(צילום: REUTERS/Ann Wang)
האם חנופה והשקעות מסיביות הן כרטיס הכניסה לחסדי הממשל האמריקאי? בתקופת טראמפ, חברות הטכנולוגיה הגדולות מצאו דרך לעקוף מכסים, מגבלות וסנקציות – השקעות של מאות מיליארדי דולרים בארה”ב, לצד מסרים פומביים של תמיכה וחנופה לנשיא.
מערכת ישראל עסקים
הנוסחה הזו העניקה לענקיות הטק יתרון מיידי: הקלות רגולטוריות, פטורים ממכסים והזדמנויות עסקיות מועדפות. בטווח הקצר, הממשל הרוויח תדמית של יוצר מקומות עבודה ומשקיע בכלכלה המקומית, אך בטווח הארוך המדיניות הזו עלולה ליצור עיוות בשוק – כאשר חברות צעירות וסטארטאפים מתקשים להתחרות בענקיות שנהנות מגישה ישירה למקבלי ההחלטות ומרשתות ההשפעה שלהן.
עבור יזמים ומשקיעים, המצב הזה מחדד את הצורך לבנות אסטרטגיות חדירה לשוק האמריקאי שלא מסתמכות רק על יתרון טכנולוגי, אלא גם על הבנה פוליטית ומערכות קשרים. מי שיידע לשלב בין פיתוח מוצר פורץ דרך לבין ניהול מערכות יחסים חכמות – יוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה, גם בזירה תחרותית ומורכבת כזו.
האם לדעתכם קשרים פוליטיים צריכים להיות גורם מכריע בהצלחת חברות טכנולוגיה?
ואיך ניתן להבטיח תחרות הוגנת בעידן שבו הון והשפעה הולכים יד ביד?
שתפו אותנו בתגובות, שלחו את הפוסט הזה לחבר מהתעשייה, או תייגו קולגה שפועל בשוק האמריקאי.
