Image by Habitat_de_lill from Pixabay
חברות חילקו פרסים כדי להעלות את ההיענות לסקרי שביעות רצון – אבל גילו ששיווק פנימי לא מחליף תרבות ארגונית
מערכת ישראל עסקים
שני ענקיות – אחת בסייבר, אחת בביטוח – רצו לעלות בדירוגים של מקומות העבודה הטובים בישראל. צ’ק פוינט ו-AIG ישראל השקיעו בקמפיינים פנימיים שכללו הגרלות, טלפונים ניידים ואפילו אייפונים מהדגמים החדשים ביותר – במטרה לעודד את העובדים למלא את סקרי העובדים החיצוניים.
אבל כשהתפרסמו התוצאות – הן גילו שהדירוג כמעט לא זז.
המסר ברור: פרסים לא מחליפים תחושת משמעות.
במילים אחרות – עובדים מוכנים למלא סקר כדי לקבל סיכוי לאייפון, אבל הם לא ישנו את הדירוג אם הם לא באמת מרגישים שמקשיבים להם, מקדמים אותם או מתייחסים אליהם בכבוד.
הסיפור הזה חושף אמת פשוטה אך חדה: תרבות ארגונית אי אפשר לקנות – היא נבנית לאורך זמן.
דווקא חברות גדולות, עתירות תקציב, שמנסות להשיג תוצאות מהירות דרך גימיקים – מגלות שזה לא מספיק.
עובדים היום לא מתרשמים מפרסים, אלא מקשב אמיתי, הזדמנויות צמיחה, איזון חיים-עבודה, ואמון הדדי.
העובדה שדווקא חברות כמו צ’ק פוינט ו-AIG – עם מערכות מורכבות ומשאבים בלתי מוגבלים – לא הצליחו להשפיע על התוצאה, מחזקת את ההבנה שאין קיצורי דרך כשמדובר באמון של עובדים.
עיקרי הדברים:
•צ’ק פוינט ו-AIG עודדו עובדים למלא סקרי שביעות רצון – באמצעות הגרלות ופרסים יוקרתיים
•ההשתתפות עלתה, אך הדירוג הכללי של החברות כמעט לא השתנה
•עובדים מוכנים להשתתף – אך לא לשנות את דעתם רק בגלל תמריץ
•תרבות ארגונית חזקה לא נבנית בפרסים, אלא בשגרה של מנהיגות, הקשבה, ושקיפות
מה אתם חושבים?
האם תמריצים יכולים לשנות באמת את תחושת העובד?
כיצד משפרים תרבות ארגונית באופן אותנטי?
כתבו לנו מה עובד אצלכם, שתפו מנהל שאתם מעריכים, או תייגו קולגה שחושב על שינוי ארגוני – כי מקום שטוב לעבוד בו לא מתחיל באייפון – אלא באנושיות.