קבוצת ישראל פרמייר-טק(צילום: Anne-Christine POUJOULAT / AFP)
מה משותף בין נופים עוצרי נשימה, מאות רוכבים מותשים, מותגי-על ובעל הון יהודי אחד שרוצה לשים את ישראל על מפת הספורט העולמית? ברוכים הבאים לטור דה פראנס – המקום שבו ספורט, כסף ודיפלומטיה ציבורית מתמזגים למסע של 3,000 ק”מ.
מערכת ישראל עסקים
הטור דה פראנס הוא הרבה יותר ממרוץ אופניים. זהו אחד מאירועי הספורט הנצפים בעולם, עם חשיפה גלובלית של מאות מיליוני צופים, שידור לכ-190 מדינות, וערך מדוד של עשרות מיליוני אירו בשטחי פרסום, שיווק ויח”צ למותגים ולמדינות שמשתתפות בו.
וכאן נכנסת לתמונה Israel – Premier Tech, קבוצת הרכיבה הישראלית שמובלת על ידי עידו שביט, ובבעלות המיליארדר היהודי-קנדי סילבן אדמס. הקבוצה, שכבר הפכה לשם דבר בפלטפורמות הספורט העולמיות, לוקחת חלק במרוץ היוקרתי – לא רק כדי להתחרות, אלא כדי לייצג.
אדמס, שהשקיע מאות מיליוני שקלים בספורט ובתדמית ישראל בעולם, מבין שזירת האופניים היא זירה מדינית, תיירותית וכלכלית לכל דבר. “זה לא רק מרוץ”, הוא אומר, “זו תצוגה עולמית של ערכים, נופים, חדשנות, וחזון לאומי”.
הטור מאפשר לישראל להופיע על הבמה העולמית בדרך לא צפויה – דרך ספורט ירוק, סיבולת, שיתוף פעולה וחזון. הקבוצה לובשת מדים עם הכיתוב ISRAEL, נושאת את דגל המדינה – ורוכבת לאורך כפרים ועיירות באירופה כשהעולם כולו צופה.
מעבר לחשיפה, מדובר גם באירוע כלכלי אדיר: נותני חסות גלובליים, הסכמי שיתוף פעולה, השקעות בתיירות, נראות מיתוגית ומגע עם קהלים שמרבית הקמפיינים הפרסומיים לעולם לא יגיעו אליהם. גם תיירות האופניים בישראל עצמה נהנית מההשתתפות – עם ביקוש הולך וגובר לאירועי רכיבה בינלאומיים בארץ.
אז מה למדנו?
ספורט הוא לא רק תחרות – הוא פלטפורמה תדמיתית, שיווקית ועסקית.
ישראל יכולה להשתלב בזירה העולמית – גם בלי נשק, טכנולוגיה או פוליטיקה.
כשמישהו רוכב 3,000 ק”מ עם השם שלך על הגב – זה משפיע הרבה מעבר לקו הסיום.
מה אתם חושבים?
האם השקעה של עשרות מיליונים בספורט תדמיתי מצדיקה את עצמה?
האם יש עוד ענפי ספורט שישראל צריכה להתבלט בהם בזירה הבינלאומית?
ואולי דווקא כאן טמון מפתח – לחיזוק התדמית, הכלכלה והחיבורים בין עמים?
שתפו אותנו בתגובות או בקבוצת הפייסבוק של ישראל עסקים.
תייגו חובב ספורט או יזם שמבין שעוצמה נמדדת לפעמים לא בכוח – אלא במסר.