Photo by Philippe WEICKMANN
האם העתיד החשמלי שלנו בטוח כמו שחשבנו, או שהמלחמה רק חשפה מציאות מתלקחת?
מערכת ישראל עסקים
עד לא מזמן, רוב בעלי העסקים בישראל לא שאלו את עצמם ממה עשוי המצבר ברכב שלהם. ואז באה המלחמה עם איראן, והציפה מציאות שבדרך כלל מדחיקים – סוללות ליתיום, אלו שמניעות את רוב המכוניות החשמליות וההיברידיות בישראל, הן לא רק מקור לאנרגיה ירוקה. הן גם חומר בעירה נפיץ ומסוכן.
לא מדובר בתיאוריה. ההוראה שיצאה לנמלים בישראל להרחיק מכוניות חשמליות ממחסנים סגורים, נולדה מתוך חשש ממשי להתלקחות. גם בציים של חברות ליסינג והפצה, וגם בקרב יבואנים – נשמעות יותר ויותר שאלות על תקני בטיחות, עלות ביטוח ועל אחריות במקרה של פיצוץ או שריפה.
האם זה אומר שרכב חשמלי מסוכן? לא בהכרח. אבל כן נדרש שינוי גישה.
עסקים המתבססים על ציי רכב חשמליים – משליחויות ועד תחבורה שיתופית – צריכים ללמוד היטב את המפרטים, את טכנולוגיות הניהול התרמי של הסוללות, ואת נהלי הכיבוי הייחודיים במצב חירום.
יש מי שכבר עושה זאת:
•חברות ביטוח מובילות בוחנות מסלולים ייעודיים לרכב חשמלי עם חבילות כיסוי שונות.
•יזמי טכנולוגיה מפתחים סוללות מוצקות, עמידות יותר, עם פחות סיכון.
•חברות לוגיסטיקה בונות מתקני אחסון ייעודיים ומוגני חום לרכבים חשמליים.
כמו בכל חדשנות – גם כאן יש פער בין ההתלהבות לשטח. אבל מי שישכיל להבין את הסיכונים, ולשלב פתרונות עוד היום – יוכל להפוך את האתגר להזדמנות.
האם נתחיל לראות מטפים ברכבים חשמליים? אולי. האם נדרשת הסברה טובה יותר, תקינה מחודשת ואחריות של היצרנים? בוודאי.
זה הזמן לשאול שאלות קשות – ולפעול מהר. כי העתיד החשמלי לא הולך להיעלם, אבל אם לא נכיר בו כראוי, הוא עוד עלול לבעור – תרתי משמע.
איך העסק שלכם נערך לשלב הבא של מהפכת התחבורה?
האם בחנתם את סיכוני הליתיום בצי הרכב שלכם?
ואולי בכלל יש מקום לפתח פתרונות עסקיים ובטיחותיים חדשים בתחום?
שתפו אותנו – או שלחו את הפוסט הלאה למי שנמצא על ההגה של השינוי.
ישראל עסקים – מדליקים הבנה, לא רק התלהבות.