FREEPIK
מה ישראלים לא יודעים על השוק האסייתי שיכול לשנות את מסלול הצמיחה שלהם?
מערכת ישראל עסקים
בזמן שישראל ממשיכה לטפח קשרים עם שווקים ותיקים באירופה ובארה"ב, עשרות מיליוני צרכנים באסיה מפתחים העדפות חדשות, פתיחות לתרבות מערבית, ונכונות גבוהה לשתף פעולה עם חברות בינלאומיות – במיוחד כאלה שמגיעות מישראל, מדינה הנתפסת חדשנית, גמישה ודינמית.
אבל אסיה היא לא רק יעד ליצואנים גדולים. דווקא עסקים קטנים ובינוניים יכולים לפרוץ אל שווקים חדשים אם רק יבינו את הצרכים המקומיים, ויידעו להתאים אליהם את ההצעה העסקית שלהם. בין אם מדובר במוצרי מזון, אפליקציות, פתרונות חינוך טכנולוגיים או שירותים דיגיטליים – השוק האסייתי רעב לחדשנות, ולרבים מהפתרונות האלה יש ביקוש עולה במדינות כמו וייטנאם, אינדונזיה, הודו, סינגפור ודרום קוריאה.
בעלים של סטארט-אפ ירושלמי בתחום הפינטק מספר כי אחרי מאמצים לא מוצלחים לחדור לשוק האירופי, פנה לאינדונזיה שם גילה שותפים מקומיים שמחפשים בדיוק את מה שהוא מציע. בתוך תשעה חודשים נחתם הסכם שיתוף פעולה שהוביל להכפלת מחזור ההכנסות, והשוק ממשיך להתרחב.
כדי להיכנס לאסיה בצורה חכמה, חשוב להיעזר בשותפים מקומיים, להבין את ההבדלים התרבותיים, ולהשקיע בלוקליזציה – התאמה של המוצר, השפה והשיווק לקהל היעד. סוכנויות סחר ישראליות, נספחים כלכליים ומרכזי חדשנות פועלים במדינות מפתח באסיה ויכולים להוות שער כניסה מצוין.
דווקא כעת, כשכולם פונים לאותם שווקים צפופים, בעלי העסקים שחושבים אחרת יכולים למצוא יתרון תחרותי מובהק – אם יעזו לפנות לאפיקים חדשים.
מהם השווקים שחשבתם עליהם אבל עוד לא העזתם לנסות?
האם יש לכם ניסיון בעבודה עם אסיה שתרצו לשתף?
אולי אתם מכירים קולגה שיכול להרוויח מלהכיר את השוק הזה – תייגו אותו כאן.