סניף ברגר קינג ברחוב אבן גבירול בתל אביב (צילום: יובל חן)
תשע שנים, הפסדים של 15 מיליון שקל, וסיום עגום למותג שניסה לטעום שוב את ההמבורגר הישראלי – ונחנק מהתחרות
מערכת ישראל עסקים
זה היה אמור להיות קאמבק נוצץ – אבל זה הסתיים בסגירה שקטה. הסניף הראשון של ברגר קינג בישראל בגלגול המחודש, שנפתח ב־2016 מול כיכר רבין בתל אביב, נסגר השבוע לצמיתות. הסיבה: חוסר כדאיות כלכלית, הפסדים מצטברים, וגירעון של 15 מיליון שקל ברשת כולה.
מאחורי המהלך עומדת דלק ישראל, בעלת הזיכיון המקומי, שהשקיעה בניסיון להחיות את המותג לאחר היעלמותו הממושכת מהשוק הישראלי. אך גם מיקום אייקוני, מותג עולמי מוכר והשקעה שיווקית לא הצליחו לחלץ את הרשת ממציאות קשה – תחרות אגרסיבית, עלויות תפעול כבדות, ושוק מזון מהיר שהולך ומשתנה.
סגירת הסניף אינה רק צעד טכני – אלא סוף של תקווה אסטרטגית להחזיר את ברגר קינג לישראל ככוח של ממש. הרשת, שבארה”ב נחשבת לשחקן מוביל, נתקלה כאן בקהל שמעדיף מיזמים מקומיים, מותגים מתוחכמים יותר או פשוט את ההצעה של מקדונלד’ס, שהמשיכה לשמור על דומיננטיות.
בעלי עסקים בתחום ההסעדה יכולים ללמוד מכך שיעור חד: גם מותג גלובלי לא מבטיח הצלחה מקומית. ההתאמה לקהל הישראלי, ניהול עלויות, בידול אמיתי וחדשנות – הם מפתח קריטי. במקרה של ברגר קינג, נדמה שהנוסחה לא התאימה למגרש שבו שיחקו.
מה כדאי לזכור
סגירת סניף הדגל היא תמרור אזהרה – לא רק למותגים בינלאומיים, אלא גם לכל יזם שחושב על כניסה מחודשת לשוק רווי. הצרכן הישראלי השתנה: הוא מחפש חוויה, איכות, ערך אמיתי – ולא רק לוגו נוצץ. ברגר קינג אולי הביא את הלהבה – אבל השוק המקומי כיבה אותה בשקט.
האם לדעתכם יש מקום למותגים בינלאומיים נוספים לנסות שוב את מזלם כאן?
מה לדעתכם ברגר קינג הייתה צריכה לעשות אחרת כדי להצליח?
והאם יזמים צריכים ללמוד לייצר מותגים מקומיים – במקום לייבא פתרונות?
כתבו לנו, שתפו קולגה מהענף, או שלחו את הפוסט הזה למי שעדיין בטוח ששם גדול זה כל מה שצריך. כי בישראל של היום – אפילו המלך צריך לעבוד קשה בשביל להרוויח את הקהל.