פקק (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
לא מדובר בקיצור דרך זמני, אלא בתשתית חדשה שתשנה את החיים של אלפי תושבים ועסקים בין כביש 2 לכביש 4. הנתיב שיכול לשנות כללים.
מערכת ישראל עסקים
בעיצומו של גידול עירוני מואץ, משרד התחבורה ונתיבי ישראל יוצאים לדרך עם אחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים באזור השרון: דרך אזורית חדשה – כביש 561 – שתחבר את כביש החוף (כביש 2) לכביש 4 ותהפוך לציר מרכזי שיחבר בין נתניה, אבן יהודה וכפר נטר. מדובר בהשקעה של כ־230 מיליון שקל, עם תכנון מקיף שכולל שני נתיבים ונת”צ לכל כיוון, שביל אופניים, מדרכות ותשתיות בטיחות מתקדמות.
אבל הסיפור האמיתי כאן הוא לא רק תנועה. מדובר בבשורה של ממש לעסקים קטנים ובינוניים באזור – שיקבלו גישה נוחה יותר לעורקי תחבורה מרכזיים, קירבה מוגברת ללקוחות ולספקים, ונגישות חדשה למוקדי תעסוקה ומסחר.
הרחבת הקישור בין מזרח למערב נתניה תוכל להפחית עומסים, לחבר בין אזורי תעשייה, להנגיש מרכזים לוגיסטיים – ולהחיות מתחמים עסקיים שהיו בעבר בשוליים. בעלי עסקים באבן יהודה, כפר נטר, אזור התעשייה פולג ונתניה עצמה ירגישו את השינוי גם בכיס.
בעולם שבו כל דקה שווה כסף, קיצור משמעותי של זמני נסיעה הוא לא רק נוחות – זו תשתית לצמיחה. מעבר לכך, ההשקעה בתשתיות ירוקות (כמו שבילי אופניים והולכי רגל) יוצרת הזדמנות לעסקים שפונים לקהל מקומי, מגבירה את האטרקטיביות של האזור כמרחב מגורים ועבודה, ומחזקת את החיבור בין איכות חיים לצמיחה כלכלית.
פרויקט כזה נבנה לא רק עם בטון ואספלט, אלא עם חזון – כזה שרואה קדימה עשורים קדימה ומבין שהשקעה בתנועה היא השקעה באנשים. ולא פחות חשוב – השקעה בעסקים.
האם זו תחילתה של תנופה תחבורתית חדשה שתצית פיתוח נוסף בשרון? או שמדובר בצעד בודד שמצריך תוכנית משלימה כדי לממש את הפוטנציאל המלא? הזמן יאמר – אבל הכיוון ברור.
הפרויקט יצא לדרך. עכשיו הזמן לחשוב – איך אתם משתלבים בו?
•מה דעתכם על ההשפעה של כביש 561 על הפעילות העסקית באזור השרון?
•האם החיבור החדש יגרום לכם לשקול השקעה או הרחבת פעילות באזור נתניה-אבן יהודה?
•איזה תשתיות נוספות חסרות לדעתכם כדי לחבר בין עסקים, עובדים וקהילות בצורה חכמה?
שתפו אותנו – ושתפו את הפוסט עם בעלי עסקים שהשרון הוא הלב הפועם של המפה העסקית שלהם.