צילום: Roman Yanushevsky, shutterstock
מנכ”ל ארקיע: “תכנית החילוץ – רחוקה מלספק מענה. צריך פעולה מהירה, לא הבטחות”
מערכת ישראל עסקים
בעיצומו של אחד המשברים הביטחוניים החריפים בתולדות ישראל, גם שמי המדינה לא שקטים – לא רק בגלל טילים, אלא גם בגלל עשרות אלפי ישראלים שמנותקים ממנה פיזית. חברות התעופה מדווחות על כאוס, שדות תעופה נסגרים, טיסות מתבטלות, ומאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים תקועים בחו”ל – או ממתינים בארץ למשלוחים, עובדים, או לקוחות – שפשוט לא מגיעים.
מנכ”ל ארקיע, עוז ברלוביץ, התריע היום כי תכנית החילוץ שמתגבשת בממשלה “רחוקה מלתת מענה”, וקרא לראשי המערכת להבין שהמצב הנוכחי הוא הרבה מעבר לבעיה לוגיסטית – מדובר בפגיעה אמיתית בתפקוד המשק.
שרת התחבורה מירי רגב הכריזה על צעדים ראשונים – אך אלו נראים בשלב זה סמליים בלבד: אישורים פרטניים לחברות, קווים מוגבלים, פתרונות זמניים – כשבפועל כל יום שעובר מחריף את הפגיעה הכלכלית.
ומה זה אומר לעסקים?
כל עיכוב בלוגיסטיקה משפיע ישירות על מלאים, התחייבויות, לקוחות, ואפילו מוניטין. ספקים ממתינים בנמלים, עובדים לא מצליחים לחזור, בעלי עסקים לא יכולים לנהל את הנעשה מעבר לים.
הפתרון לא יכול להסתכם בטיסות בודדות.
יש צורך בתכנית ממשלתית ברורה, שכוללת סיוע לעסקים שנפגעו מהשיבושים בתעופה, עדיפות בשובם של עובדים חיוניים, ופיצוי על נזקים עקיפים כתוצאה מביטול טיסות ומעיכובים באספקה.
האם אתם או העסק שלכם נפגעתם ישירות משיבושי התעופה?
מה לדעתכם חייב להיכנס לתכנית חילוץ אמיתית?
ואיך הייתם פותרים את המשבר – עכשיו, ולא בעוד חודש?
שתפו אותנו. תייגו בעלי עסקים שנתקעו. זה הזמן להפוך את קולם לקול של כולנו.