
הדמיה של קו ה-BRT החום הדמיה: משרד התחבורה
פרויקט התחבורה הציבורית הגדול באזור ראשל”צ, רמלה ולוד יוצא לדרך עם תקציב ממשלתי, תכנון חכם ותשובה מעשית לפקקים
מערכת ישראל עסקים
בתוך עומסי התחבורה של גוש דן, קם פתרון אמיתי: קו BRT חדש – מהיר, רציף ויעיל – שיחבר בין ראשון לציון, באר יעקב, רמלה ולוד, יקטין את התלות ברכב הפרטי, וישנה את פני ההתניידות באזור.
מדובר בקו “חום” חדשני – מסלול ייעודי לאוטובוסים מהירים (Bus Rapid Transit), שאורכו כ־30 ק”מ. רובו בנתיב תחבורה ציבורית (נת”צ), עם 46 תחנות מודרניות, תעדוף חכם ברמזורים, תדירות גבוהה במיוחד – וכל זה בתוספת שבילי אופניים, מדרכות ותשתיות חכמות שיקלו על החיים של עשרות אלפי נוסעים מדי יום.
ההשקעה הראשונית בפרויקט עומדת על 380 מיליון ש”ח, שאושרו בימים אלו על ידי משרד האוצר, והביצוע יחל בקרוב באמצעות חברת נתיבי איילון. המשמעות – לא רק תחבורה טובה יותר, אלא גם:
– חיבוריות עירונית בין ערים מתפתחות
– האצת פרויקטים של התחדשות עירונית לאורך התוואי
– גידול בערך הנדל”ן באזורים שבהם יעבור הקו
– חיזוק מעמדן של רמלה ולוד כערים מתחדשות וצומחות
המודל של ה־BRT מיושם בערים מתקדמות בעולם – כמו פריז, בוגוטה וטורונטו – ומביא בשורה אמיתית גם בישראל: תחבורה מהירה, זמינה, נגישה ובעיקר – מיידית, בלי לחכות עשור לרכבת קלה.
השאלה הגדולה: האם הציבור יאמין בשינוי?
האם יזמים יתחילו לרכוש קרקעות סביב התחנות העתידיות?
והאם המדינה תדע לשמר את הרמה הגבוהה של תחזוקה, ניקיון, בטיחות ותכנון לטווח רחוק?
ספרו לנו: האם אתם מתכוונים להשתמש בקו החדש?
שתפו את הפוסט עם תושבים מראשון לציון, רמלה או לוד – ותייגו יזם נדל”ן, מתכנן עירוני או חבר שמחפש את הפרויקט הבא שלו במיקום מנצח.
