סטיבן קולבר (צילום: Scott Kowalchyk/CBS)
סערה טלוויזיונית־פוליטית בארה”ב: רשת CBS הודיעה על הורדת תוכניתו של סטיבן קולבר, מהקולות הבולטים ביותר נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. בעוד הרשת מסבירה שמדובר בהחלטה כלכלית, גוברים הקולות שטוענים: מדובר בצעד פוליטי מובהק, רגע לפני עסקת מיזוג רגישה.
מערכת ישראל עסקים
התוכנית “The Late Show with Stephen Colbert” צפויה לרדת מהאוויר במאי הקרוב, כך הודיעה CBS – מהלך שכביכול נובע מ”התייעלות תקציבית”. אך ברקע, מתרחש שילוב נפיץ של פוליטיקה, כסף ותאגידי ענק: חברת פרמאונט, הבעלים של CBS, הסכימה החודש לשלם פיצויים בסך 16 מיליון דולר לנשיא טראמפ – בעקבות תביעה שהגיש בגין ריאיון בולט עם סגנית הנשיא קמלה האריס בתוכנית החדשותית של הרשת.
ההקשר הופך רגיש עוד יותר כשמבינים שפרמאונט ממתינה כעת לאישור מיזוג עם חברת Skydance – עסקה שעלולה להיתקל בחסמים מצד גופי רגולציה ממשלתיים. במילים אחרות: מול עיני הציבור עומדת תוכנית בידור, אך מאחורי הקלעים מדובר במאבק בין אינטרסים פוליטיים, משפטיים ועסקיים.
קולבר, שנחשב בעשור האחרון לאחד מהקומיקאים המשפיעים והעוקצניים ביותר כלפי ממשל טראמפ, הפך לדמות מעוררת מחלוקת – וגם לסמל לחופש ביטוי במדיה. הביטול הפתאומי, ברקע תביעות, פיצויים ועסקאות, מציב שאלה מהותית: האם תאגידי מדיה מסוגלים באמת להפריד בין לחץ פוליטי לצרכים מסחריים?
עבור יזמים, משווקים ובעלי עסקים, המקרה הוא תזכורת לכך שגם בתחום התוכן – כמו בטכנולוגיה או פיננסים – הכוח, ההשפעה והרגולציה שלובים זה בזה. כל החלטה פומבית עלולה להיות תוצאה של שיקולים חבויים, וכל מהלך עסקי מושפע מהאקלים הציבורי.
עיקרי הדברים:
– רשת CBS הודיעה על ביטול תוכניתו של סטיבן קולבר החל ממאי הקרוב.
– הרקע הרשמי: סיבות כלכליות. הרקע הסמוי: טענות ללחץ פוליטי.
– פרמאונט, החברה האם, שילמה לאחרונה פיצוי של 16 מיליון דולר לטראמפ.
– העסקה עם Skydance ממתינה לאישור ממשל – והרגישות בשיאה.
– השיח סביב חופש הביטוי וההשפעה של תאגידים חוזר למרכז הבמה.
ומה אתם חושבים?
האם מדובר במהלך עסקי לגיטימי או צנזורה פוליטית במסווה של התייעלות?
האם תאגידי תקשורת צריכים לשקלל שיקולים פוליטיים בהחלטות תוכן?
ואיך הייתם פועלים אם עסק שלכם היה בעין סערה ציבורית-רגולטורית דומה?
כתבו לנו, שתפו את הפוסט, ותייגו אנשי תקשורת, משפט ועסקים שיכולים להאיר זוויות נוספות על המקרה.
כי כשמפסיקים לצחוק – מתחילים לשאול שאלות קשות.