ChatGPT ,Galaxy AI (צילום shutterstock)
כשהעולם מציף מידע מכל כיוון, השאלה היא לא רק מה לחפש – אלא איך. לפי דיווח עדכני, סמסונג בדרך לצעד אסטרטגי שעשוי לשנות את כללי המשחק בתחום החיפוש והבינה המלאכותית.
מערכת ישראל עסקים
ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג נמצאת במגעים מתקדמים להשקעה של מאות מיליוני דולרים ב־Perplexity – סטארטאפ אמריקאי פורץ דרך בתחום החיפוש החכם. המטרה: לא רק השקעה פיננסית, אלא גם שילוב עמוק של הטכנולוגיה במכשירים הניידים של סמסונג – כולל התקנה מוקדמת של אפליקציית החיפוש, הטמעת יכולות בינה מלאכותית בדפדפן, ואולי אפילו מיתוג מחדש של חוויית החיפוש במובייל.
Perplexity נחשבת לאחת החלופות המבטיחות לגוגל – בזכות מנוע חיפוש חדשני שמחזיר תשובות ישירות ומספק מקורות בזמן אמת. לא עוד רשימת קישורים – אלא תשובה אחת חכמה, אמינה ומבוססת AI. החיבור לסמסונג עשוי להפוך אותה למנוע ברירת המחדל במכשירים הנפוצים ביותר בעולם, ולהעניק לה יתרון דרמטי במרוץ על הדור הבא של הידע.
מבחינה עסקית, המהלך מאותת שסמסונג לא מסתפקת בהובלה בחומרה – היא רוצה נתח משמעותי גם באקוסיסטם של התוכן, הבינה והשליטה בחוויית המשתמש.
ומבחינת יזמים, מפתחים ומשקיעים – זו קריאה ברורה לשים לב ל־AI בתחום החיפוש, חוויית המשתמש, והממשק בין מכשיר, אפליקציה וענן.
האם בקרוב נראה חוויית חיפוש אחרת לחלוטין גם בטלפונים בישראל?
כיצד מהלך כזה ישפיע על מפת מנועי החיפוש, ועל הפרסומאים והעסקים שמשתמשים בהם?
האם יש ליזמים מקומיים הזדמנות להשתלב בשרשרת החדשנות של ענקיות כמו סמסונג?
כתבו לנו מה דעתכם, אילו שיתופי פעולה הייתם רוצים לראות – ואל תשכחו לשלוח את הפוסט למי שחושב שהשוק כבר סגור. כי בעולם של AI – שום דבר לא באמת קבוע.