דינה בן טל-גננסיה(צילום: יובל חן)
קדנציה עם רווחי שיא, משברים גלובליים וביקורת ציבורית על יוקר המחירים – והודעה מוקדמת כדי להבטיח נחיתה רכה לדור המנהיגות הבא.
מערכת ישראל עסקים
מנכ”לית אל על, דינה בן טל גננסיה, הודיעה היום על פרישתה מהתפקיד עד סוף 2025 – לאחר קדנציה שזכתה לתשבחות על ההתנהלות הכלכלית בתקופות משבר, לצד לא מעט ביקורת ציבורית. ההודעה, שנמסרה לדירקטוריון החברה ואושרה זמן קצר לאחר חשיפת כלכליסט, נמסרה כחצי שנה מראש, כדי להבטיח תהליך חפיפה מסודר עם מחליף או מחליפה שייבחרו.
במכתב שהועבר לדירקטוריון ולעובדי החברה, כתבה בן טל גננסיה:
“זהו הזמן לפתוח פרק חדש. אני מודה מעומק הלב לעובדות ולעובדים על מסירותם – במיוחד בשעות הקשות שעברנו יחד.”
קדנציה של צמיחה – עם לא מעט מערבולות
מאז כניסתה לתפקיד, ניהלה בן טל גננסיה את חברת התעופה הלאומית של ישראל בתקופה סוערת במיוחד – ימי קורונה, חזרה לשגרה תחת מגבלות, זינוק בביקושים, מלחמה ושיבושים עולמיים בענף התעופה. למרות כל זאת, אל על סיימה את 2024 עם רווחי שיא, ופתחה את 2025 כשהיא נהנית ממעמד שוק יציב, שיפור בתדמית הבינלאומית, וגידול בהזמנות מצד לקוחות עסקיים ותיירים.
אבל לא הכול היה חלק. בן טל גננסיה נאלצה להתמודד גם עם ביקורת ציבורית גוברת סביב מחירי הכרטיסים הגבוהים, בעיקר בקווים לחו”ל בתקופות ביקוש גבוה. תגובת החברה הייתה שמדובר בשיקוף של עלויות השוק והביקושים החריגים.
מה הלאה?
הודעתה המוקדמת של המנכ”לית מעידה על תכנון מוקפד ונכונות להעברה מסודרת של מקל הפיקוד. בחודשים הקרובים צפוי הדירקטוריון להכריע בין מועמדים פנימיים לבכירים מחוץ לחברה – ברקע אתגרי השוק העולמיים, תחרות גוברת מול חברות לואו־קוסט, והתחדשות הצי.
אל על, שנמצאת בימים אלה בתנופה מסחרית משמעותית ופתחה לאחרונה קווים חדשים, תידרש להבטיח שמירה על המומנטום – לצד בניית חזון ארוך טווח שיאזן בין כלכלה, שירות וחדשנות.
מה דעתכם?
האם מדובר במהלך מתוזמן ונכון – או בהזדמנות אבודה לשמר הנהגה חזקה?
האם המחליף הבא יצליח לשלב רווחיות, שירות ומחירים נגישים לציבור?
נשמח לשמוע מכם. שתפו אנשי תעשייה, תיירות, תעופה וניהול – כי כשמנהלת ממריאה, כל הענף משתנה.