
קרדשיאן. (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty)
לפעמים כל מה שצריך זה פוסט אחד באינסטגרם – אבל רק אם הוא מגיע מכוכבת על עם מאות מיליוני עוקבים. חברת האסתטיקה הרפואית סופווייב הישראלית קיבלה דחיפה שיווקית נדירה מכיוונה של קים קרדשיאן – והתוצאה? זינוק של 17% במניה, רווח נקי ראשון, ושווי של מיליארד שקל.
מערכת ישראל עסקים
חברת Sofwave מיקנעם, המפתחת מכשור רפואי לא פולשני להפחתת קמטים ועידוד ייצור קולגן בעור, הפכה תוך כמה חודשים לסיפור הצלחה מובהק בבורסה הישראלית – הרבה בזכות חשיפה אחת של משפיענית אחת: קים קרדשיאן.
בפברואר האחרון פרסמה קרדשיאן כי היא משתמשת באופן אישי בטכנולוגיה של סופווייב, ואף כינתה אותה “המכשיר החדש האהוב עליה”. הפוסט, כמו כל מה שהיא נוגעת בו, הפך לויראלי – והקפיץ את הביקוש, החשיפה והמכירות של החברה, במיוחד בשוק האמריקאי, שנחשב לקשה לחדירה בתחום האסתטיקה הרפואית.
אתמול, לראשונה מאז הנפקתה ב־2021, דיווחה סופווייב על רווח נקי של 1.5 מיליון דולר, מה שהצית זינוק של 17% בשווי המניה, והציב את שווי החברה על כ־מיליארד שקל.
מעבר לפרסום הסלבריטאי, מדובר בסיפור של טכנולוגיה אמיתית. החברה נוסדה על ידי ד”ר שמעון אקהויז, מהמהנדסים הבולטים בתעשיית המכשור הרפואי בישראל (והמוח שמאחורי הצלחות כמו לומניס וסינרון). סופווייב פיתחה טכנולוגיה המשתמשת בגלי אולטרסוניק מדויקים לחימום שכבת הדרמיס – מה שגורם להתחדשות טבעית של העור, ללא צורך בניתוח, הזרקות או תהליך החלמה ממושך.
מה שהופך את ההצלחה למרשימה אף יותר הוא שהחברה צלחה ארבע שנים של פעילות ציבורית ללא רווח, השקעות ארוכות טווח בפיתוח, רגולציה ושיווק – עד שהגיעה לנקודת איזון. החשיפה של קרדשיאן שימשה כמאיץ אסטרטגי, אבל המנוע היה שם עוד קודם.
עבור יזמים, משקיעים ובעלי עסקים, הסיפור של סופווייב מוכיח ש:
• שיווק דרך דמויות מפתח יכול להיות Game Changer – כשיש מוצר אמיתי מאחוריו.
• תחום האסתטיקה הרפואית ממשיך לצמוח בקצב מהיר – במיוחד בטכנולוגיות לא פולשניות.
• ישראל נשארת מעצמה עולמית בתחום המכשור הרפואי והביוטכנולוגיה – גם כשהסיפור מתחיל בפריפריה כמו יקנעם.
האם מדובר בתחילתה של הצלחה גלובלית – או בפיק רגעי?
האם קרדשיאן תהפוך לשגרירה קבועה של המותג – או שכבר החלו חיקויים?
ומה נוכל ללמוד על שילוב בין מדע, שיווק ובידול – בעידן של צרכנות מבוססת אמון אישי?
נשמח לשמוע את דעתכם.
ותייגו יזם או יזמת מהתחום הרפואי – כי לפעמים, מה שמתחיל במעבדה – מתפוצץ באינסטגרם.
והופך למיליארד שקל.
