פקקים בכביש 6 צפון. (צילום: יריב כץ)
בזמן שצה”ל מעתיק את מרכז הכובד לנגב, ראשי הרשויות מזהירים: בלי הארכה דרומה של כביש 6 – החזון יהפוך לפקק אחד ארוך
מערכת ישראל עסקים
במיליארדי שקלים מוקמות בימים אלה קריית התקשוב וקריית המודיעין החדשות של צה”ל בנגב – פרויקט לאומי ענק שאמור לאכלס כ־30 אלף חיילים, קצינים, אנשי מקצוע ומשפחות. אבל בזמן שהקריה כבר מתקדמת, הדרכים אליה – תקועות.
ראשי רשויות בנגב מתריעים: בלי הארכה מיידית של כביש 6 דרומה – הפרויקט יהפוך למוקד של עומסי תחבורה בלתי נסבלים, וייפגע משמעותית ביכולת לממש את פוטנציאל הצמיחה, הדיור והפיתוח של האזור כולו.
למרות תוכניות מפורטות, אישורים תקציביים חלקיים ולחצים פוליטיים, קידום התשתיות נשאר מאחור.
המשמעות: עובדים שיגיעו לשם מדי יום יעמדו בפקקים, התחברות של עסקים מקומיים לאזור תיתקל בקושי תחבורתי, והחזון של הפיכת הנגב למרכז לאומי מתקדם – ייתקע על שולחן השרטוט.
במכתב רשמי שנשלח למשרדי התחבורה והאוצר, קוראים ראשי הרשויות להעביר תקציבים ייעודיים להארכת כביש 6 דרומה – לא רק לטובת הקריות הצבאיות, אלא כחלק מתפיסת פיתוח כוללת של הנגב כולו: תחבורה חכמה, נגישות, אזורי תעסוקה ומגורים, וחיזוק החיבור בין המרכז לפריפריה.
עבור יזמים, קבלנים, אנשי תעשייה והייטק – מדובר לא רק בסוגיה ציבורית, אלא בשאלה עסקית קריטית: האם ניתן להקים אזור פעילות אסטרטגי בלב הנגב מבלי להבטיח אליו גישה אמינה, מהירה ובטוחה?
מה כדאי לזכור?
תשתית היא לא רק כביש – היא הבסיס לפיתוח, משיכה של הון אנושי, שיתופי פעולה עסקיים וצמיחה אזורית. כל עיכוב הוא הפסד זמן, כסף והזדמנויות.
האם אתם פועלים או מתכננים לפעול באזור הדרום?
האם לדעתכם המדינה משקיעה מספיק בתשתיות בפריפריה?
מה לדעתכם הדרך הנכונה לשלב תשתית ותחבורה עם פיתוח כלכלי?
נשמח לשמוע את דעתכם – שתפו את הפוסט, תייגו יזמים, מהנדסים או אנשי תכנון עירוני, והצטרפו לדיון החשוב על עתיד התחבורה והפיתוח בנגב.
ישראל עסקים – מתמקדים לא רק בעשייה, אלא גם בדרך שמובילה אליה.