מטה סוני בטוקיו (צילום: בלומברג)
לא כל יום תאגיד ענק כמו Sony מציע למכירה מרכז פיתוח בשווי מאות מיליוני דולרים. עכשיו, כשהענקית היפנית שוקלת יציאה מישראל – נשאלת השאלה: מי ירים את הכפפה?
מערכת ישראל עסקים
סוני, אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, שוקלת למכור את פעילות השבבים שלה בישראל – מרכז הפיתוח בהוד השרון שהוקם לאחר רכישת חברת Altair הישראלית בשנת 2016. מדובר בפעילות שמפתחת שבבי אינטרנט למכשירי חשמל חכמים (IoT) ומייצרת הכנסות של כ־80 מיליון דולר בשנה. שווי העסקה המוערך: כ־300 מיליון דולר.
ההחלטה לפנות לבנקי השקעות ולחפש רוכש לא נובעת מכישלון עסקי – אלא ככל הנראה מהתמקדות אסטרטגית של סוני בליבת פעילותה. אך עבור שחקנים בתחום השבבים, התקשורת או ה-IoT – מדובר בהזדמנות שלא רואים כל יום.
המכירה האפשרית מעלה מספר תובנות חשובות:
– השוק הגלובלי ממשיך להתמקד בפעילויות רווחיות עם פוטנציאל צמיחה מובהק.
– ישראל ממשיכה לשמש כיעד אטרקטיבי לפיתוח טכנולוגי – אך גם כקרקע להעברות בעלות אסטרטגיות.
– שחקנים מקומיים ואזוריים עלולים למצוא כאן הזדמנות לרכישת טכנולוגיה מתקדמת, צוותי פיתוח מנוסים ותשתיות קיימות – בלי להתחיל מאפס.
בנוף העסקי של 2025, שבו הביקוש לשבבים חכמים ופתרונות IoT ממשיך לעלות, הרכישה הזו יכולה להפוך למנוע צמיחה מהיר למי שיידע לשלב אותה נכון בפורטפוליו שלו – בין אם מדובר בקרן השקעות, תאגיד טכנולוגי או יזם אסטרטגי.
אם אתם עוסקים בטכנולוגיה, ב-Deep Tech, או שואפים להיכנס לתחום – עכשיו זה הזמן לבחון האם המהלך הזה מתאים לכם.
מה אתם חושבים על עזיבת סוני את השוק הישראלי?
האם לדעתכם מדובר באובדן או דווקא בפתח להזדמנות?
ואילו חברות צריכות לדעתכם להילחם על הרכישה הזו – ישראליות או זרות?
מוזמנים לשתף מחשבות, להציע תובנות – ואולי גם להפנות את הפוסט הזה למי שיודע לזהות עסקה כשהיא מתדפקת על הדלת.