סופר פארם, Be (צילום יחצ)
הצעת חוק חדשה מבקשת להתאים את הכללים למציאות – ולהגביר את התחרות מול הרשתות הגדולות.
מערכת ישראל עסקים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לקידום התחרות בענפי המזון והפארם, שיזמו ח"כ ינון אזולאי וח"כ משה פסל. ההצעה מבקשת לעדכן את הגדרת "קמעונאי פארם גדול" כך שתשקף את השינויים בשוק – ולהעלות את רף ההכנסות השנתי מ־287 מיליון שקל ל־450 מיליון שקל.
המהלך נועד להתאים את הרגולציה למציאות שבה שחקנים רבים בענף הפארם גדלו באופן משמעותי, אך ממשיכים להיות כפופים לאותם כללים שנקבעו לפני שנים, כששוק הפארם היה מצומצם ופחות תחרותי.
בפועל, העדכון יאפשר לרשתות קטנות ובינוניות מרווח פעולה גדול יותר – תוך צמצום העומס הרגולטורי – ובו בזמן יפנה את הכלים הרגולטוריים החזקים להתמודדות עם הרשתות הגדולות באמת. הצעת החוק עברה ברוב של 23 תומכים וללא מתנגדים, ותועבר לדיון מעמיק בוועדת הכלכלה להמשך עיבוד וסעיפי יישום.
אם תאושר במלואה, הרפורמה עשויה להשפיע על מגוון תחומים:
– תנאי הסחר בין ספקים לרשתות
– השקעות בשוק הקמעונאי המקומי
– ומידת הגמישות של שחקנים חדשים להיכנס לשוק ולהתחרות
האם מדובר בצעד ראשון לקראת תחרות אמיתית במחירי הפארם והמזון?
האם השינוי יעודד חדשנות או רק ישמר את כוחן של קבוצות קיימות?
כתבו לנו את דעתכם – בעלי עסקים, משווקים, ספקים וצרכנים.
ותייגו מישהו שפועל בשוק הקמעונאות – כי החוקים משתנים, וצריך להיערך בהתאם.