יעקב פרילוק וזאב סורקין הבעלים של רשת KSP(צילום: נחום סגל)
אחת מרשתות הקמעונאות הבולטות בישראל משנה את מבנה הבעלות שלה – אבל לא את זהותה. מייסדי KSP מוכרים שליש מהחברה לשלושה גופים מוסדיים גדולים, במהלך שמעיד על אמון בשוק – וציפיות לצמיחה נוספת גם בעידן של קמעונאות משתנה.
מערכת ישראל עסקים
העסקה הושלמה: זאב סורקין ו־יעקב פרילוק, מייסדי רשת KSP, מכרו 30% ממניות החברה לגופים המוסדיים אלטשולר שחם, מגדל ומור, תמורת סכום כולל של 700 מיליון שקל – שווי שמציב את החברה בשווי כולל מוערך של למעלה מ־2.3 מיליארד שקל.
למרות המכירה, המייסדים שומרים על שליטה ברוב המניות, וימשיכו להוביל את החברה, שנחשבת לאחת המובילות בישראל בתחום המחשוב, האלקטרוניקה והקמעונאות המקוונת. המהלך מהווה Exit חלקי חכם שמאפשר מימוש הון משמעותי – לצד שמירה על הכיוון האסטרטגי.
הרוכשים – שלושת הגופים המוסדיים מהגדולים בישראל – מאותתים באמצעות העסקה על אמון במודל העסקי של KSP, בצמיחה העתידית שלה, וביכולות הניהול של המייסדים. מדובר גם בצעד שמחזק את מגמת החיבור בין שוק ההון לתעשיית הקמעונאות, תוך פיזור סיכונים והשגת תשואות יציבות מתזרימי פעילות שוטפים.
במבט רחב יותר, העסקה משקפת:
• את המשיכה של הגופים המוסדיים להשקעות ישירות בחברות פרטיות חזקות.
• את ההתבגרות של שוק הקמעונאות המקוון בישראל, שכבר מזמן איננו רק תחום יזמי אלא גם נכס השקעה לגיטימי.
• את היכולת של חברות פרטיות לשלב בין עצמאות ניהולית להון מוסדי – מבלי להזדקק להנפקה ציבורית.
מה דעתכם – האם KSP בדרך להיות פלטפורמה קמעונאית רב־תחומית גם מחוץ לעולם האלקטרוניקה?
האם זה מהלך שיכין את הקרקע להנפקה עתידית?
ואיך משפיעה כניסת מוסדיים על הדינמיקה של ניהול חברה יזמית?
נשמח לשמוע את דעתכם.
ותייגו יזמים או משקיעים שחולמים על Exit – כדי שיראו שגם בלי לוותר על השליטה, אפשר להרוויח בגדול.
כי לפעמים, השותפות הנכונה – היא בדיוק המהלך שמוביל את העסק לשלב הבא.