בן-ענת. מול אתגרי השירות [צילום: יח"צ]
מינויו של ינון בן-ענת, לשעבר מנכ"ל דיפלומט ישראל, למנכ"ל חברת מטרופולין, מעלה שאלות על האתגרים וההזדמנויות במעבר בין תחומי ניהול שונים
מערכת ישראל עסקים
ינון בן-ענת, בעל ניסיון ניהולי עשיר, כיהן כמנכ"ל דיפלומט ישראל במשך שלוש וחצי שנים, ולאחר מכן מונה למנכ"ל מטרופולין, חברת תחבורה ציבורית מובילה בישראל . המעבר מניהול חברה בתחום מוצרי הצריכה לניהול חברת תחבורה ציבורית מציב בפניו אתגרים ייחודיים, אך גם פותח דלת להזדמנויות לשיפור השירות והובלת חדשנות בתחום התחבורה.
ניהול בחברות מתחומים שונים דורש הסתגלות מהירה להבנת מאפייני השוק, הצרכים הייחודיים של הלקוחות, והאתגרים התפעוליים הספציפיים לכל תחום. לדוגמה, בעוד שבתחום מוצרי הצריכה הדגש הוא על שרשרת אספקה יעילה ושיווק ממוקד, בתחום התחבורה הציבורית המיקוד הוא בניהול לוגיסטי מורכב, עמידה בלוחות זמנים, ושירות לקוחות בזמן אמת.
עם זאת, כישורי ניהול כלליים כמו הובלת צוותים, קבלת החלטות אסטרטגיות, ויכולת להניע תהליכי שינוי, הם אוניברסליים וניתנים ליישום בכל תחום. בן-ענת, שהוביל תהליכי התייעלות ושילוב טכנולוגיות מתקדמות בדיפלומט, יכול להביא עמו גישות חדשניות לשיפור השירות במטרופולין. לדוגמה, הטמעת מערכות מידע מתקדמות לניטור ובקרה של צי האוטובוסים, או פיתוח אפליקציות לשיפור חוויית הנוסעים.
המעבר בין תחומי ניהול שונים מדגיש את החשיבות של גמישות מחשבתית, למידה מתמדת, ויכולת להסתגל לשינויים. מנהלים המתמודדים עם אתגרים אלו נדרשים לפתח מיומנויות חדשות, להבין תרבויות ארגוניות שונות, ולהתאים את סגנון הניהול שלהם בהתאם. כך, הם יכולים להביא לפריצות דרך ולחדשנות, המובילות לשיפור מתמיד בביצועי החברה ובשביעות רצון הלקוחות.
במקרה של בן-ענת, המעבר לתחום התחבורה הציבורית עשוי להוות הזדמנות ליישם את ניסיונו העשיר בניהול ותפעול, ולהוביל את מטרופולין לשיפורים משמעותיים ברמת השירות, ביעילות התפעולית, ובהטמעת טכנולוגיות מתקדמות לטובת ציבור הנוסעים.
מהם לדעתכם האתגרים המרכזיים במעבר מניהול חברה בתחום אחד לאחר? כיצד ניתן ליישם כישורי ניהול מתחום אחד לשיפור הביצועים בתחום אחר? האם יש לכם דוגמאות נוספות למנהלים שעשו מעבר דומה והצליחו? נשמח לשמוע את דעתכם והצעותיכם בתגובות.
1 Comment
השאלה אינה המעבר מצריכה לניהול חברת תחבורה ציבורית, השאלה היא האם האיש ימשיך לעשות את מה שעשו קודמיו ויקווה לשינוי או יעשה שינויים.
יש לא מעט מנכלים של חברות תחבורה ציבורית שעברו מחברה לחברה ועשו כלום גם בחברה שעזבו וגם בחברה שנכנסו.
בתוך החברות יש לא מעט כוח לסמנכלים ואחרים שקובעים מדיניות של "אל תשנהכלום".
אפשר לראות בדן בדרום את ההיתדרדרות שלהם ( מאיפה הגיע המנכל).
חברת מטרופולין נמצאת כבר למעלה מ 3 שנים בתחתית, השינוי בא משינוי בחדרי הבקרה וניהול הבקרה האלקטרונית אחרת ( יש מערכות חדשות לזה), כמו כן מטיפול בכל הקשור בנהגים בדרך.
לא מכיר את המנכל החדש, הוא נכנס לתפקיד באמצע חציון ראשון לשנת 2025, לכן ציון המפעיל לחציון זה צריך כבר להתבטא.