BYD אטו 3 (צילום: יח"צ)
אחרי הפחתה של עד 34% בסין, השוק העולמי מגיב – וגם בישראל כדאי לעקוב מקרוב. כך נראית מהפכה שמתחילה במספרים וממשיכה להשפיע על כל עסק
מערכת ישראל עסקים
חברת הרכב הסינית BYD ביצעה בשבוע שעבר הפחתת מחירים דרמטית בשוק הרכב החשמלי – מהלך שהחל להתגלגל במהירות בכל רחבי העולם. ירידות מחירים נרשמות כבר אצל יצרניות נוספות, וישראל לא צפויה להישאר מחוץ למגמה.
מאחורי הירידה עומדים כמה גורמים אסטרטגיים: עודפי ייצור, תחרות גוברת, שינויי מדיניות בסין והתגברות הלחץ להוביל את השוק עם נתח גדול לפני שהרווחיות תחזור לרמות רגילות. עבור הצרכנים – זו בשורה של ממש. עבור בעלי עסקים – זו קריאת השכמה.
עסקים בענפי הליסינג, ההובלה, התחבורה החכמה, ציוד לרכבים, עמדות טעינה, ביטוח, שירות ותיקונים – צריכים להבין שהשוק החשמלי משנה פאזה.
הירידה במחירים לא רק תגדיל את קצב החדירה של רכבים חשמליים בישראל, אלא גם תשנה את מבנה העלויות, את הרגלי השימוש, את הרגולציה ואת הציפיות מהשירותים הנלווים.
עבור יבואנים, סוחרי רכב ומוסכים – השאלה היא לא רק מה יקרה למחירון, אלא מה יקרה לערך המותג, לקצב המכירה, ולתמהיל ההצעות ללקוחות.
עבור עסקים שמתבססים על צי רכב – זה הזמן לחשב מסלול מחדש.
השוק החשמלי, שהיה עד לא מזמן יקר ונישתי, מתקרב במהירות למיינסטרים. גם טסלה תצטרך להגיב, וההשלכות על המיצוב, המחיר ואפילו הפיתוחים הטכנולוגיים – ימשיכו להתגלגל החוצה לשווקים אחרים.
בישראל, שבה מחירי הרכב נשלטים גם על ידי מיסוי כבד ורגולציה, הירידה הגלובלית עשויה לפתוח פתח להוזלות, הטבות ומודלים עסקיים חדשים שיחייבו את כל השוק להתאים את עצמו.
אם אתם שחקנים באחד מהענפים המשיקים, כדאי להתחיל לפעול עכשיו – ולא לחכות למחירון המעודכן.
מה העסק שלכם מתכנן לעשות מול ירידת ערך של רכבים קיימים בצי
האם אתם מוכנים לקצב האימוץ המהיר של רכבים חשמליים בישראל
ואיך תוכלו להפוך את המגמה הגלובלית להזדמנות עסקית מקומית
שתפו את הפוסט עם בעל עסק בתחום הרכב, או תייגו קולגה מהתחבורה הירוקה שעוקב אחרי השוק בדיוק עכשיו
מהפכות לא שואלות אם אתם מוכנים – הן פשוט מגיעות.