מוצרים בסופרמרקט(צילום: יריב כץ)
שטראוס, סוגת וטמפו מטפסות – והציבור נשאר מאחור עם סלים מתרוקנים
מערכת ישראל עסקים
החל ממחר – עוד גל התייקרויות שיכה בכיס של הצרכנים. שלוש מהחברות הגדולות במשק – שטראוס, סוגת וטמפו – מודיעות על העלאות מחירים משמעותיות בשוקולד, קפה, משקאות קלים ואורז. ההסברים: עלייה במחירי חומרי הגלם כמו קקאו וקפה בעולם. מה שלא מוזכר? הירידה במחירי הסוכר, התחזקות השקל והעובדה שרווחי החברות לא הפסיקו לטפס גם בשנה החולפת.
הציבור, מצדו, כבר לא קונה את ההסברים – לא במובן המטאפורי ולא בקופה. לפי סקר חדש, 52% מהישראלים מדווחים כי מצבם הכלכלי הורע בשנה האחרונה. יוקר המחיה, עליות מחירים חוזרות ונשנות, והתחושה שאין על מי לסמוך – כולם מייצרים שילוב מסוכן של שחיקה כלכלית ואי־אמון צרכני.
המשמעות העסקית ברורה: כל עוד המותגים הגדולים שומרים על שליטתם במדפים, הם יכולים להכתיב את המחיר. אבל הנאמנות הצרכנית כבר לא מובנת מאליה. יותר ויותר צרכנים בוחרים במותגים חלופיים, במותגים פרטיים ובפתרונות ייבוא אישי. התודעה משתנה – והשוק מתחיל להגיב.
האתגר האמיתי כעת הוא בשני מישורים: הראשון, רגולטורי – האם המדינה תפקח או תמשיך להתבונן מהצד?
והשני, עסקי – אילו חברות יידעו לבנות מערכות אמון אמיתיות עם הלקוחות, ולא רק לסחוט עוד שקל בכל אריזה.
לסיכום,
חברות המזון ממשיכות להעלות מחירים – גם כשהנתונים לא מצדיקים זאת באופן מלא
הציבור מרגיש את השחיקה – והתחיל להצביע עם הארנק
המותגים שיבחרו בדרך אחרת – עשויים דווקא להתחזק בטווח הארוך
האם אתם מרגישים שהמחירים עולים מהר יותר מהשכר?
האם כבר שיניתם הרגלי צריכה בעקבות ההתייקרויות?
ואיזו אחריות אתם מצפים לראות מהחברות הגדולות במצב הנוכחי?
שתפו את הפוסט עם מי שמרגיש שהחשבון בסופר נהיה בלתי נסבל, או תייגו יצרן מקומי שעושה את זה אחרת.
אם אי אפשר להוזיל – אולי הגיע הזמן לבחור מחדש.