לוגו טסלה על רקע ביטקוין (צילום: רויטרס)
החברה של אילון מאסק יצאה משוק הקריפטו מוקדם מדי, ומאז ראתה את הביטקוין מזנק – בלעדיה. האם מדובר במהלך שמרני נבון, או בכישלון אסטרטגי מהדהד?
מערכת ישראל עסקים
בשיא טירוף הקריפטו של 2021, טסלה רכשה ביטקוין בהיקף של כ־1.5 מיליארד דולר, במהלך שנחשב פורץ דרך לחברה ציבורית. אלא שבשנת 2022, דווקא כשהשוק הגיע לנקודת השפל, החברה מכרה 75% מהאחזקות – והותירה על השולחן רווחים עתידיים של מיליארדים.
על פי חישוב שפורסם ב־CNBC, אילו הייתה טסלה שומרת את כל עתודות הביטקוין שרכשה, היא הייתה רושמת היום רווח הון של כ־2 מיליארד דולר – אולי יותר, בהתאם למחירי השוק הנוכחיים.
בדוחות הרבעון השני שפרסמה השבוע, טסלה הציגה נכסים דיגיטליים בשווי של 1.24 מיליארד דולר – עלייה מרשימה ביחס לשנה שעברה, אך רחוקה מהפוטנציאל שיכלה לממש אילו המשיכה להחזיק את המטבע לאורך הדרך.
מאחורי ההחלטה למכור עמד הרצון לשמר נזילות בתקופה מאתגרת, לצד חוסר ודאות רגולטורית בארה”ב סביב מטבעות דיגיטליים. אילון מאסק עצמו התבטא בזמנו כי החברה “פתוחה להגדיל את אחזקות הביטקוין בעתיד” – אך זה לא קרה.
כיום, כששוק הקריפטו פורח מחדש, וטכנולוגיות Web3 ו־DeFi מושכות שוב תשומת לב מוסדית, נראה שטסלה נותרה מאחור בתחום שהיה יכול להניב לה יתרון אסטרטגי – לא רק פיננסי, אלא גם תדמיתי.
האם זו הייתה זהירות כלכלית מוצדקת – או החמצה של הזדמנות נדירה?
מה דעתכם – האם חברות ציבוריות צריכות להשקיע בביטקוין כחלק מאסטרטגיית נזילות?
האם לדעתכם טסלה תיכנס שוב לשוק הקריפטו – או שתשמור על קו שמרני?
ואילו לקחים אפשר ללמוד מהמהלך הזה – עבור משקיעים, יזמים וחברות?
שתפו אותנו, תייגו חברים שמתעניינים בקריפטו – ובואו נדון על האיזון שבין סיכון, הזדמנות ותזמון. לפעמים, מה שלא קונים – שווה הרבה יותר ממה שכן.