תחנת רכבת (צילום רכבת ישראל)
רכבת ישראל פרסמה את הדוחות לחציון הראשון של 2025, ומציגה שילוב של עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הכולל. החברה רשמה רווח כולל של 57.4 מיליון ש”ח, לעומת 101.7 מיליון ש”ח בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של כ־43%.
מערכת ישראל עסקים
מנגד, ההכנסות צמחו והגיעו ל־1.81 מיליארד ש”ח, לעומת 1.69 מיליארד ש”ח בחציון הראשון של 2024. העלייה בהכנסות נובעת, ככל הנראה, מגידול במספר הנוסעים, הרחבת השירותים ומסלולי פעילות חדשים. הירידה ברווחיות עשויה להיות קשורה לעלייה בהוצאות התפעול, השקעות בתשתיות, ושדרוג מערכות.
מגמה זו מצביעה על אתגר מוכר לחברות תחבורה ציבורית: שמירה על רווחיות גבוהה לצד עמידה ביעדי שירות והרחבת פעילות לטובת הציבור. ההצלחה בטווח הארוך תלווה ביכולת לאזן בין הצמיחה בהכנסות לבין התייעלות תפעולית.
האם לדעתכם רכבת ישראל צריכה להתמקד בשיפור הרווחיות או בהמשך הרחבת השירות לציבור גם במחיר שחיקה ברווחים?
שתפו אותנו בתגובות, שלחו את הפוסט הזה לחבר שמתעניין בתחבורה ציבורית, או תייגו קולגה שעוקב אחרי פרויקטי התשתיות בישראל.