רשת SABON (צילום Magma Images)
העסקה צפויה להוסיף עשרות סניפים לרשת גולף ולהציב אתגר חדש בשוק הקמעונאות הישראלי
מערכת ישראל עסקים
קבוצת גולף הודיעה על רכישת רשת החנויות של מותג סבון תמורת 6.5 מיליון שקל, צעד שמגיע לאחר שסבון סגרה את פעילות הייצור בישראל ורשמה אובדן של כ-20 מיליון שקל. העסקה כוללת זיכיון בלעדי לגולף להפעלת החנויות תחת המותג, ותאפשר לה להוסיף כ-20 סניפים נוספים לרשת הקיימת, המונה כיום 321 חנויות בפריסה ארצית.
עבור גולף, המהלך מתרחש בתקופה מאתגרת במיוחד: הרווח ברבעון השני צנח בכ-80% ל-5.5 מיליון שקל, וההכנסות מחנויות הזהות ירדו ב-11%. על רקע זה, רכישת סבון עשויה לשמש כמנוף להרחבת מגוון המותגים והצעת ערך חדשה ללקוחות, אך גם מציבה אתגר לא פשוט – ניהול מותג בינלאומי לשעבר שידע ימים יוקרתיים והיום נדרש לשיקום מיצוב ותדמית.
מבחינת השוק הקמעונאי בישראל, העסקה הזו מדגישה את המגמה של ריכוזיות ופעילות תחת קבוצות גדולות, תוך ניסיון לייצר יתרון לגודל ופריסה רחבה. עם זאת, הצלחת המהלך תלויה ביכולת גולף לשלב את חנויות סבון בתוך המערך שלה, להחזיר את הלקוחות הוותיקים ולבנות מחדש חוויית מותג שתבלוט מול המתחרים הרבים בתחום הלייף-סטייל והקוסמטיקה.
השאלות הפתוחות:
האם גולף תצליח להחזיר את סבון למעמד של מותג מבוקש?
האם הרחבת הרשת דווקא בשיא של ירידה ברווחיות היא החלטה נבונה או סיכון מיותר?
ומה המשמעות על התחרות מול רשתות דומיננטיות אחרות?
מה דעתכם – האם רכישת סבון היא הזדמנות אמיצה שתחזק את גולף, או ניסיון נואש להרחיב פעילות בשוק מאתגר?
מוזמנים לשתף מחשבות, להגיב ולתייג קולגות מעולמות הקמעונאות והמותגים.