מייסדי ה Canva מימין קליף אוברכט COO, מלני פרקינס מנכ"לית וקמרון אדמס מנהל המוצר. (צילום: Brent Lewin/Bloomberg)
פלטפורמת העיצוב האוסטרלית Canva הודיעה כי תאפשר לעובדיה למכור מניות שברשותם לפי שווי חברה של 42 מיליארד דולר – מהלך שהופך את מאות עובדיה הוותיקים לשותפים אמיתיים בהצלחה.
מערכת ישראל עסקים
Canva, שהחלה את דרכה ככלי פשוט לעיצוב מקוון, צמחה בשנים האחרונות לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. שלושת המייסדים שלה כבר מדורגים בצמרת רשימת עשירי אוסטרליה, וכעת גם עובדים רבים שהצטרפו לסטארטאפ בשנים הראשונות עומדים ליהנות מהפירות ולהפוך למיליונרים.
מעבר להצלחה האישית של העובדים, מדובר באיתות חשוב לשוק: חלוקת ערך אמיתית בתוך החברה יוצרת מחויבות, נאמנות ותרבות ארגונית חזקה. זהו מודל שמראה איך חלום יזמי יכול להפוך לחלום משותף – לא רק עבור המשקיעים והמייסדים, אלא גם עבור מי שלקח חלק בבנייה היום־יומית של החברה.
עבור קהילת העסקים בישראל, המהלך של Canva מדגיש נקודה קריטית: שיתוף עובדים בהצלחה באמצעות אופציות או מניות איננו רק תגמול – אלא כלי אסטרטגי ליצירת חוסן ארגוני וצמיחה מואצת. חברות ישראליות רבות בתחומי ההיי־טק כבר מיישמות מודלים דומים, אך הדוגמה של Canva ממחישה עד כמה אימוץ עקבי של תרבות שוויון הזדמנויות בהון יכול להוביל לשינוי דרמטי בחיי העובדים ובביצועי החברה.
המסר המרכזי ברור – חדשנות עסקית איננה רק במוצר, אלא גם בדרך בה מחלקים את הערך שנוצר.
מה דעתכם –
האם נכון לשתף עובדים באופן רחב כל כך בהון החברה?
אילו יתרונות או אתגרים אתם רואים במודל כזה?
מוזמנים לשתף את דעתכם, להגיב ולתייג יזמים, משקיעים או עובדים מהתחום שמכירים מקרוב את השפעת מודל האופציות על חברה וצוות.