תמונה: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
חצי מיליארד דולר לעסקה שמחזקת את היכולות האוויריות והעצמאות הביטחונית
מערכת ישראל עסקים
משרד הביטחון וחיל האוויר הישראלי הודיעו על חתימת עסקה חדשה לרכישת שני מטוסי תדלוק KC-46 מתוצרת בואינג, בהיקף של כחצי מיליארד דולר. ההזמנה מצטרפת לעסקה קודמת של ארבעה מטוסים בשווי של כ־930 מיליון דולר, כאשר המטוס הראשון צפוי לנחות בישראל במחצית הראשונה של 2026. מדובר בצעד משמעותי נוסף בתהליך ההתעצמות של חיל האוויר, שנועד להבטיח חופש פעולה רחב יותר במרחב האסטרטגי של ישראל.
מעבר ליכולות התדלוק האווירי, המטוסים החדשים יעברו התאמות ייחודיות לצרכים המבצעיים של ישראל, ויצוידו במערכות מתקדמות מתוצרת התעשייה הביטחונית המקומית. השילוב הזה לא רק מגדיל את עצמאות חיל האוויר בשדה הקרב, אלא גם יוצר מנוע צמיחה חשוב עבור החברות הישראליות המשתלבות בפרויקט – החל מחיישנים ועד מערכות שליטה ובקרה.
ההחלטה על העסקה התקבלה לאחר אישור ועדת השרים, ומנכ”ל משרד הביטחון הנחה על סגירתה מול הממשל האמריקאי. בעידן שבו איומים אזוריים וגיאופוליטיים מתפתחים בקצב מהיר, המהלך הזה מהווה חיזוק דרמטי ליכולת של ישראל לפעול לטווחים ארוכים ולשמר עליונות אווירית.
מעבר להיבט הביטחוני, לעסקאות מסוג זה יש גם משקל כלכלי: הן מייצרות עבודה עבור מאות מהנדסים וטכנאים בתעשיות הביטחוניות בישראל, ומאפשרות שיתופי פעולה חדשים עם חברות בינלאומיות. זהו חיבור בין ביטחון לכלכלה – שילוב שישראל בונה עליו כבר שנים.
מה דעתכם –
האם השקעות בסדרי גודל כאלה הן בעיקר צורך ביטחוני או גם מנוף לצמיחה כלכלית?
איך אפשר למנף פרויקטים ביטחוניים נוספים לטובת חדשנות עסקית בישראל?
שתפו את מחשבותיכם, הפיצו את הפוסט או תייגו קולגה שמתעניין בהצלבות שבין ביטחון לכלכלה.