מימין שלומי אמיר ו יוסי אמיר האחים אמיר בעלי השליטה ב שופרסל (צילום: יונתן בלום)
על שטח המטה הוותיק בראשל”צ יוקמו מרכז ביג פאשן חדש וכ־2,000 יחידות דיור – עסקה בהיקף מאות מיליוני שקלים שתשנה את פני האזור.
מערכת ישראל עסקים
רשת שופרסל, שהתרגלנו לראות אותה בעיקר כסופרמרקט של המדינה, מוכיחה שוב שהיא יודעת לחשוב רחב הרבה מעבר למדפי המזון. החברה חתמה על הסכם משמעותי עם קבוצת ביג, במסגרתו יוקם מרכז ביג פאשן על שטח של כ־50 דונם מתוך מתחם המטה ההיסטורי ברחוב שמוטקין בראשון לציון.
על יתרת השטח – כ־60 דונם – יוקם פרויקט מגורים רחב היקף הכולל לא פחות מ־2,000 יחידות דיור. מהלך זה ממחיש את המגמה הברורה בענף: שילוב בין מסחר למגורים בתוך מתחמים אורבניים מתחדשים, המאפשרים לייצר חוויית חיים מלאה במקום אחד.
העסקה כוללת גם מכירה ישירה: קבוצת ביג תרכוש כמחצית משטח המרכז המסחרי המתוכנן תמורת 200 מיליון שקל – צעד שמחזק את שיתוף הפעולה בין שתי ענקיות הנדל”ן והקמעונאות.
עבור שופרסל מדובר במהלך אסטרטגי: מימוש נכס נדל”ני מהותי, יצירת מנוע הכנסות נוסף שאינו תלוי בשוק המזון התחרותי, והשתלבות במגמה רחבה של פיתוח מתחמי מגורים־מסחר משולבים. עבור העיר ראשון לציון – מדובר בתוספת משמעותית של יחידות דיור לצד מרכז בילוי, פנאי וקניות שימשוך קהל מכל גוש דן.
המהלך הזה מעלה שאלות רחבות יותר על עתיד הקמעונאות בישראל. האם רשתות נוספות יבחרו לממש קרקעות ולבנות פרויקטים נדל”ניים כדי להרחיב את מקורות ההכנסה שלהן? האם החיבור בין מגורים למסחר הוא מודל העתיד של הערים הגדולות בישראל?
מה דעתכם –
האם פרויקטים משולבים מסוג זה הם המפתח ליצירת ערים חכמות ותוססות יותר?
ואולי דווקא יש בהם סיכון של רוויה ושחיקת ערך?
שתפו אותנו במחשבותיכם, תייגו קולגות או שותפים מתחום הנדל”ן, ופתחו איתנו את הדיון על העתיד האורבני של ישראל.