Image by Tumisu from Pixabay
האם המנכ״לים של 2025 הם מנהלים קשוחים שמקבלים החלטות מהירות – או דווקא מנהיגים אנושיים שמקשיבים, משתפים ומובילים מתוך השראה?
מערכת ישראל עסקים
תפקיד המנכ״ל עבר מהפכה בשנים האחרונות. אם בעבר הדגש היה על שליטה, היררכיה והובלה מלמעלה, הרי שכיום נדרש מודל חדש של מנהיגות – כזה שמבוסס על גמישות, שקיפות וחיבור רגשי לאנשים. העולם העסקי של 2025 משתנה במהירות, ומנכ״לים שלא מתאימים את עצמם למציאות הזו פשוט נשארים מאחור.
המנכ״ל החדש הוא מוביל חזון ולא רק מנהל תפעול. הוא לא עוסק רק במספרים ובדוחות, אלא ביכולת לסחוף עובדים, לקוחות ושותפים סביב רעיון גדול. המשקיעים והעובדים כאחד רוצים לראות לאן החברה הולכת – ולא רק מה היא מרוויחה ברבעון הקרוב.
במקביל, נדרש דגש על אנושיות ואותנטיות. מנכ״לים מצליחים היום יודעים להראות פגיעות, להקשיב לעובדים ולדבר בגובה העיניים. בעידן של רשתות חברתיות ותקשורת ישירה, חומות של פורמליות מתפרקות, ומה שמייצר אמון הוא שקיפות וכנות.
המנכ״לים החדשים גם מבינים ש־טכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מהמנהיגות. בינה מלאכותית, אוטומציה וכלי דאטה הם לא נחלת מחלקת ה־IT בלבד, אלא חלק מהחלטות הליבה של ההנהלה. מנכ״ל שלא מבין כיצד להשתמש בטכנולוגיה לצמיחה עסקית – מוותר על יתרון תחרותי מהותי.
הם גם נדרשים להיות מנהיגים גלובליים. עסקים ישראליים, אפילו קטנים, פועלים היום בשוק בינלאומי. המשמעות היא שמנכ״ל חייב לדעת לנווט בין תרבויות, רגולציות וצרכים מגוונים – ולהפוך את החברה לשחקן רלוונטי בזירה עולמית.
ולבסוף, המנכ״לים החדשים נמדדים גם על אחריות חברתית וסביבתית. עובדים ולקוחות מצפים לראות כיצד החברה תורמת לקהילה ולסביבה. עסק שמסתפק ב”רק להרוויח” נתפס כמיושן, בעוד שחברה שמובלת על ידי מנכ״ל עם אג’נדה ערכית מקבלת יתרון ברור בשוק.
המציאות ברורה: המנכ״ל החדש הוא לא רק ראש הפירמידה – הוא מנהיג שמחבר בין טכנולוגיה לאנושיות, בין חזון לתפעול, ובין ערכים לרווחיות.
מה דעתכם?
האם המנכ״לים של היום צריכים להיות יותר טכנולוגיים או יותר אנושיים?
ואיזה מודל מנהיגות לדעתכם ישרוד בעולם העסקי של מחר?
שתפו אותנו, תייגו קולגה בהנהלה וצרו דיון שיכול לעצב את הדור הבא של המנהיגות העסקית בישראל.