Photo by Duc Tinh Ngo
עם השקעה חסרת תקדים ותעוזה יזמית, פרויקט Atlantis City מבטיח להפוך את האזור לשם עולמי – אבל מה זה אומר לעסקים שמסביב?
מערכת ישראל עסקים
מיזם תיירותי בקנה מידה שטרם נראה כמותו בישראל יצא לדרך באזור ים המלח – וההשלכות עשויות לשנות לא רק את מפת התיירות, אלא גם את ההזדמנויות העסקיות בדרום הארץ. קבוצת ברקליס שבשליטת איש העסקים מוטי גרין קיבלה לאחרונה את היתר הבנייה לפרויקט Atlantis City, קומפלקס תיירות מתקדם שיכלול מלונות, מתחמי בילוי, אזורי מסחר, מרכזי כנסים ונופש – והכול בהשקעה שצפויה להגיע ל-800 מיליון שקלים. זהו אחד הפרויקטים הגדולים והשאפתניים ביותר שנעשו בישראל בתחום המלונאות והפנאי.
המהלך, שמתבצע בשיתוף עם המועצה האזורית תמר, ייחודי לא רק בהיקף הכספי שלו אלא גם במיקום – חבל ים המלח, אזור מרהיב ביופיו אך כזה שנשאר בעשור האחרון מאחור בכל הנוגע לפיתוח תיירותי משמעותי. העבודות כבר החלו בשטח, והצפי הוא לסיום הבנייה בתוך שלוש שנים בלבד. כשזה יקרה, ישראל תציג לעולם יעד תיירותי שיכול למשוך מבקרים מכל העולם, בדומה לפרויקטים שאפתניים בלאס וגאס, דובאי ואפילו איטליה.
המשמעות עבור בעלי עסקים – מקומיים וארציים כאחד – היא רחבת היקף. פתיחה של קומפלקס כזה צפויה להזרים עשרות אלפי תיירים בכל חודש, להחיות את הכלכלה האזורית, וליצור הזדמנויות חדשות לכל מי שיודע לזהות את הרגע הנכון להיכנס. מסעדות, ספקי שירותים, חנויות, עסקים לוגיסטיים, תחבורה, חוויות, תוכן ופנאי – כולם יכולים להרוויח מהדינמיקה החדשה שמתהווה.
אבל כדי לנצל את הפוטנציאל, נדרשת חשיבה יזמית מתקדמת. בעלי עסקים צריכים כבר עכשיו לבחון את הצרכים העתידיים של התיירות שצפויה להגיע: מה הם יחפשו? אילו חוויות חסרות כיום בים המלח? ואילו שירותים משלימים יהפכו את Atlantis City ממוקד תיירות – למרכז עסקים פעיל סביב השעון?
גם ההיבט האנושי אינו פחות חשוב – המיזם צפוי ליצור מאות מקומות עבודה חדשים ולהשפיע על דפוסי המגורים, התשתיות והחינוך באזור. עסקים שיידעו להיערך לשינוי כבר עכשיו, ייהנו מהובלה בשוק חדש שטרם נבנה – אבל גם תחרותי, מהיר ודינמי מאוד.
יתרה מכך, Atlantis City עשוי להפוך למוקד השראה ליזמים נוספים שיבקשו לשכפל את המודל הזה במקומות נוספים בישראל – במיוחד באזורים שנחשבים “פריפריה תיירותית”. דימונה, ערד, מצפה רמון ואפילו חבל אילות – כל אלה יכולים להיבנות מחדש סביב תפיסה דומה של יצירת מרכזים מגנטיים לתיירות ונופש.
השאלה החשובה ביותר היא: כיצד יתנהגו הרשויות, המוסדות הכלכליים, והקהילה המקומית לנוכח מהלך כזה? האם תהיה רגולציה שתומכת ביזמים? האם יתקיימו הכשרות מקצועיות מתקדמות שיאפשרו לאנשי האזור להשתלב? והאם העסקים המקומיים יידעו לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח עכשיו?
אטרקציות כאלה לא בונות רק תיירות – הן מגדירות מחדש את הכלכלה, התודעה והפוטנציאל המקומי. Atlantis City עשוי להיות הרבה יותר מעוד קומפלקס של בתי מלון – הוא יכול להפוך לאבן שואבת שתיצור גלים של עשייה בכל המדינה.
זו לא רק בשורה לעולם המלונאות – זו קריאה לבעלי העסקים בכל התחומים להרחיב את המבט, ליזום, ולהיות מוכנים לפעול בתוך חזון שגדול מהם – אך תלוי בדיוק באנשים כמותם.
האם העסק שלכם ערוך לקלוט לקוחות שמגיעים מתיירות נכנסת?
איזה שירות או מוצר תוכלו להציע כחלק מהחוויה שסובבת את Atlantis City?
האם יש בכם את היכולת לחלום בגדול – ולבצע בהתאם?
אם אתם מכירים יזם, ספק או נותן שירות שיכול להרוויח מהפרויקט, תייגו אותו כאן. שתפו את הפוסט, והצטרפו לשיחה שתעצב את מפת העסקים של ישראל בעשור הקרוב.