דני שביט, מנכ"ל לובינסקי (צילום: דנה קופל)
בזמן שכולם מדברים על קיפאון, דני שביט כבר רואה את התור באולמות המכירה. האם תקופת השפל הנוכחית מסתירה הזדמנות עסקית אדירה?
מערכת ישראל עסקים
ענף הרכב בישראל סבל עוד לפני המלחמה – ירידה בביקושים, זמני אספקה ארוכים, רגולציה משתנה ויוקר מחיה הולך ומכביד. ואז הגיעה המלחמה. שיבושים בלוגיסטיקה, ירידה דרמטית ברכישות פרטיות, עצירה במכרזים.
אבל דני שביט, מנכ”ל קבוצת לובינסקי – יבואנית המותגים פיג’ו, סיטרואן, MG, אופל ו-DS – בוחר להסתכל רחוק יותר. לטענתו, מה שנראה עכשיו כקיפאון, עשוי להפוך במהרה לגל רכישות חדש. לדבריו, “אנחנו מכירים את הסייקלים של השוק הישראלי – אחרי כל תקופה של עימות, מגיע שלב של התאוששות, ולעיתים אפילו גידול בביקוש.”
הסיבות:
הצטברות ביקושים – אנשים דוחים קניות גדולות בזמן חירום, אבל לא מוותרים עליהן.
החלפת רכבים שנפגעו – נזקים ממשיים מהמטח האחרון.
הצורך בפיצוי רגשי – תחושת “מגיע לי” אחרי תקופה של סטרס וחרדה.
האם זה אופטימיזם מסוכן – או אינטואיציה של מי שכבר ראה שוק קורס ושב לתפקוד מלא?
בינתיים, לובינסקי מתכוננת: מערכות מכירה מתקדמות, שירותים מרחוק, מבצעים ממוקדים לקהלים שמרניים ועסקיים, והערכות להיצע רכבים שיהיה זמין מיידית ביום שאחרי.
אם התחזית של שביט תתממש, זה לא רק ענף הרכב שיתאושש – אלא מאות עסקים קטנים שמתקיימים סביבו: מגרשים, מוסכים, חברות מימון, ליסינג, תחבורה שיתופית ויזמים טכנולוגיים.
מה דעתכם – האם ישראל תיכנס שוב לגל רכישות גדול אחרי המלחמה?
האם אתם מתכוננים ל”בום” או שעדיין לא רואים את הסוף?
ואיך אפשר להשתמש בזמן הזה כדי להתחזק עסקית?
נשמח לשמוע מכם – שתפו תובנות, צפי אישי, ואולי גם טיפ אחד שיכול לעזור לעסק אחר לא לחכות… אלא להיערך.